Placering af billede afhængig af et iframe~
Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-05-02 01:59

Hejsa,
Jeg har et iframe midt på en side, (centreret via. en tabel).
Nu er det sådan så jeg gerne vil have et billede placeret lige under
og til venstre for dette.

Umiddelbart ved jeg ikke lige hvordan jeg placerer den i forhold til
det, da document.all["iframeid"].style.top og left ikke indeholder
noget. (har kun lige testet i IE so far).

Jeg har prøvet med følgende løsning (hvor den placerer billedet i
forhold til midten) - Det virker dog ikke når man kører i en lille
opløsning, da iframen når længere ned end vinduet (billedet bliver
derfor placeret ovenpå iframen).

function placeImage() {
   var height;
   var width;
   var image;

   if (document.all) {
   height = document.body.offsetHeight;
   width = document.body.offsetWidth;
   image = document.all["groenting"];
}
   else if (document.layers) {
   height = window.innerHeight;
   width = window.innerWidth;
   // more to come.
}
toppos = height / 2;
leftpos = width / 2;

image.style.top = toppos + 155;
   image.style.left = leftpos + 315;
   image.style.visibility = 'visible';
}

Dette kalder jeg så fra <body onLoad="placeImage();">

Er der desuden en måde at kalde en javascript funktion hvis
browservinduet resizes? (hvis ikke må jeg nok omstrukturere layoutet
uden javascript "hack") :)

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-05-02 11:21

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> wrote in message
> Jeg har et iframe midt på en side, (centreret via. en tabel).
> Nu er det sådan så jeg gerne vil have et billede placeret lige under
> og til venstre for dette.

Ville det nemmeste ikke være:

--
Jakob Andersen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-05-02 11:20

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Jakob Andersen"
<jakob@effectus.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>Ville det nemmeste ikke være:
<snip: simpel tabel>

Jow, hvis strukturen på siden var så enkel

Takker