Taber man sig af at løbe?
Fra : Peter

Dato : 08-05-02 17:27

Hej

Når man løber bruger man jo først kulhydrat-depoterne i kroppen.
Når de er tomme skulle man begynde at forbrænde fedt.

Men hvad nu hvis man løber med en dunk vand med druesukker i - så får man
vel slet ikke behov for at forbrænde fedtet?

Hilsen Peter

Fra : Klaus Jensen

Dato : 08-05-02 22:31

"Peter" <no_spam@no.where> wrote in message

> [...]
> Men hvad nu hvis man løber med en dunk vand med druesukker i - så får man
> vel slet ikke behov for at forbrænde fedtet?

Hvis du løber med en dunk vand med druesukker bliver det bare hårdere, så
forbrænder du mere... ;)

Spøg til side - hvis du også drikker af den bliver det en smule anderledes.
:)

Det er dit totale energiindtag kontra energiforbrug der afgør, om du taber
dig, holder vægten eller tager på.

Lad os tage et eksempel: Du indtager 8000 kjoule (~1900 kcal) om dagen og
forbrænder uden løb 8000. Du vil altså hverken tabe dig eller tage på - men
holde din vægt.

Begynder du så at løbe en halv time hver dag og dermed forbrænde måske 2000
kjoule ekstra (~475kcal), ryger dit energiforbrug op på 10000kjoule. Med
samme kost får du altså et dagligt energiunderskud på 2000kjoule. Hvis du så
øger dit energiindtag med 30g druesukker, øger du dit energiindtag. Alm.
sukker er så vidt jeg husker ca. 2000kjoule per 100g, så hvis druesukker er
nogenlunde det samme, er det måske 700kjoule. Du skal altså afgøre, om du
har brug for de ekstra 700kjoule, eller de er unødvendige. Det kan du kun
selv mærke dig frem til ved at prøve dig frem.

Det er hul i hovedet at træne uden energi, og så kan man iøvrigt yde mere,
hvis der er energi at tage af -> forbrænde mere -> bedre form -> træne endnu
hårdere. Derfor mener jeg (og mange andre iøvrigt) det gamle husråd for
fedtforbrænding med at løbe om morgenen på tom mave er helt vanvittig. Der
er dog stadig nogen der hævder, at det virker (noget med glycogen-depoter),
men jeg har set flere ting indikerende det ikke virker end at det virker.

Hvis du vil vide mere om en god slankekur der virker og ikke æder dine
muskler op eller smadrer dit stofskifte, så læs her:
http://www.motion-online.dk/slankekuren.htm - der er også en masse begavede
mennesker klar til at svare på spørgsmål i forum'et.

- Klaus
....Der skrev sig varm... ;)