Stored Procedures, litteratur
Fra : Snedker

Dato : 08-05-02 10:25

Jeg er noget af en novice når det gælder SP.
Jeg benytter MS SQL. Nogen der kender til noget litteratur jeg kan gå
i gang med?

mvh
Morten Snedker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-05-02 10:40

"Snedker" <morten_nospam@dbconsult.dk> wrote in message
> Jeg er noget af en novice når det gælder SP.
> Jeg benytter MS SQL. Nogen der kender til noget litteratur jeg kan gå
> i gang med?

Books Online eller MSDN er et udmærket sted at starte
Du bruger Transact-SQL i dine SP's, på stort set samme måde som i dine alm
SQL kald

Den afgørende forskel ligger i parameter overførsler til MSSQL, specielt
output kan være lift "triggy"
Her kan du bruge fx Command objectet i ADO

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-05-02 10:32

At snuse lidt rundt på: <URL: http://www.sqlteam.com/> er en god start

--
Jakob Andersen

Fra : OZ

Dato : 08-05-02 11:37

"Snedker" <morten_nospam@dbconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er noget af en novice når det gælder SP.
> Jeg benytter MS SQL. Nogen der kender til noget litteratur jeg kan gå
> i gang med?

Hej Morten

En bog jeg har været meget glad for er:

Code-Centric: T-SQL Programming with Stored Procedures and triggers af Gart
Wells, den hendvender sig primært til SQL2000 men der er masser af gode
eksempler som sagtens kan benyttes til SQL7.
Kan evt. bestilles her:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1893115836/qid%3D1020853969/202-930
2432-0515004

Med venlig hilsen

Oz

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-05-02 21:25

Snedker <morten_nospam@dbconsult.dk> skrev:

> Jeg er noget af en novice når det gælder SP.
> Jeg benytter MS SQL. Nogen der kender til noget litteratur jeg
> kan gå i gang med?

Jeg kan varmt anbefale Robert Vieiras "Professional SQL Server 2000
Programming" fra WROX. Hvis du kun har brug for viden om SP er det
måske lidt voldsomt - bogen kommer rundt om stort set samtlige dele
af SQL Server.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)