NC3120 netkort
Fra : Steen Jeberg

Dato : 06-02-01 11:05

Jeg har to computere. I den ene sidder der et Compaq NC3120 fast Ethernet
NIC 10/100.
Hvis jeg vil lave et netværk mellem de to computere skal jeg bruge et
netværkskort til den anden.
Hvilket skal/kan jeg købe for at være sikker på at det spiller med det
ovennævnte kort ??
Kan du evt anbefale hvilken HUB jeg skal købe ??

MVH Steen
sjeberg@image.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-02-01 08:35

"Steen Jeberg" <sjeberg@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> netværkskort til den anden.
> Hvilket skal/kan jeg købe for at være sikker på at det spiller med det

Det burde virke uanset hvilket kort du køber.
Selv sværger jeg til 3com eller Intel. Men mindre
kan også gøre det.

> Kan du evt anbefale hvilken HUB jeg skal købe ??

Hvis det kun er to maskiner du skal have koblet sammen, så køb
et krydset kabel og sæt det mellem maskinerne. Så behøver du
ingen hub.

Hvis du vil have mulighed for at sætte ekstra maskiner på netværket,
så overvej at købe en switch. De er ikke så dyre længere.
Jeg vil kan varmt anbefale at købe en Rubytech 8 ports 10/100 switch.
Den koster kun ca. 800,- og de kører meget stabilt.

--
Peter J