Slot1 til FCPGA eller 370?
Fra : Martin

Dato : 07-05-02 20:30

Jeg har fået fat i en Celeron II cpu til mit asus p2b board, men nu er det
så jeg bliver i tvivl, jeg mener da at det er en slot1 --> FCPGA converter
jeg skal have fat i før det kan køre ikke?

Så vidt jeg ved findes der

FCPGA
Socket370 (også kaldet PPGA?)

Hvor FCPGA er til de nyere celerons ((celeron II) med cumine kerne?)
Og PPGA er til de lidt ældre celerons

Tager jeg helt fejl her?

MVH
Martin

Fra : Esben

Dato : 07-05-02 20:34

"Martin" <mcmartin@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> FCPGA
> Socket370 (også kaldet PPGA?)
>
> Hvor FCPGA er til de nyere celerons ((celeron II) med cumine kerne?)

Ikke helt - men det er lidt forvirrende. Jeg har selv en asus slotconverter,
og umiddelbart ser det ud til at den kan æde på PPGA og FCPGA, men jeg ved
ikke om det er alm. praksis. Hos www.jumbo.dk kan du finde sådan en du har
brug for (hvis de da har flere).

--
Esben

Fra : raven

Dato : 07-05-02 21:01

On Tue, 7 May 2002 21:29:55 +0200, "Martin" <mcmartin@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>FCPGA
>Socket370 (også kaldet PPGA?)
>
>Hvor FCPGA er til de nyere celerons ((celeron II) med cumine kerne?)

http://www.datatel.dk/files/index2.php

under diverse

der ser du en slot1 fcpga converter til 99,-

Så kører det bare. Så vidt jeg husker har p2b en særhed. Alt over 10x
multiplier vil ikke boote.

mvh

John

Fra : Martin Clemmensen

Dato : 07-05-02 21:06

"raven" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> http://www.datatel.dk/files/index2.php
>
> under diverse
>
> der ser du en slot1 fcpga converter til 99,-
Jeg har kontaktet dem ang. den converter for et par dage siden og det viser
sig at der ingen mulighed er for at justere vcore på den :(
Heldigvis fandt jeg en rar gut i news:dk.marked.privat.edb der havde en til
overs :)

> Så kører det bare. Så vidt jeg husker har p2b en særhed. Alt over 10x
> multiplier vil ikke boote.
Det har jeg ikke hørt om men det burde ikke blive et problem for mig da det
er en Celeron 633 (66*9,5) jeg skal bruge den til :)

Mvh
Martin

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-05-02 07:47

Ikke her - jeg kører en Cel700@1050 (100x10.5) på mit P2B

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : raven

Dato : 07-05-02 21:05

> [...]

>FCPGA
>Socket370 (også kaldet PPGA?)
>
>Hvor FCPGA er til de nyere celerons ((celeron II) med cumine kerne?)

samt, du _skal_ jumpe 1.8 volt på slocket, uanset hvad, da p2b ikke
kan levere andet af relevans.

mvh

John

Fra : Martin Clemmensen

Dato : 07-05-02 21:15

> samt, du _skal_ jumpe 1.8 volt på slocket, uanset hvad, da p2b ikke
> kan levere andet af relevans.

Iflg http://overclockers.com/tips296/ kommer det lidt an på hvilken revision
det er af P2B bunkortet
mit er et Asus P2B rev. 1.10

Men hvis det viser sig at den kun kan levere 1.8v burde det heller ikke gøre
det helt store da processoren er mærket 1.7v
jeg skal lege med lidt OCing så 0.1v ekstra burde den kunne holde til hvis
jeg smækker en god køler på

Mvh
Martin

Fra : Esben

Dato : 07-05-02 22:01

"raven" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 7 May 2002 21:29:55 +0200, "Martin" <mcmartin@ofir.dk> wrote:
>
> samt, du _skal_ jumpe 1.8 volt på slocket, uanset hvad, da p2b ikke
> kan levere andet af relevans.

Skægt, min cpu får 1,68 volt iflg bios og en masse andre programmer (på et
P2B).

--
Esben

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 07-05-02 22:33

Det kommer an på hvilken revision kortet er, på P2b-DS er det rev. 1.06, på
P2B er det (vistnok) rev. 1.10, der kan levere spænding under 1,8 volt.

VH Thomas