Hvad man dog læser
Fra : Morten Fordsmand

Dato : 06-02-01 09:11

Selv om dette er lidt off-topic, så trænger jeg altså til lidt luft om
dette, det er simpelt hen for galt, se
http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=9559

Bill Gates udtaler
– Fortiden viser det modsatte. Det er virksomhedens samlede ressourcer, der
skaber resultaterne. Tag den grafiske brugergrænseflade. Vi var nødt til at
skabe Office-pakken, der var ingen andre på markedet, der turde. Vi var nødt
til at skabe Windows, det var vi også alene om på markedet, og vi var såmænd
også nødt til at skabe en mus, så brugerne kunne udnytte programmerne bedre.
Synergien viser sig ved, at det er de tidligere udviklere af
Microsoft-musen, der nu har skabt Xbox (spil-computer, red.), siger Bill
Gates.

Og jeg der troede, at

Regneark kom fra visicalc
Tekstbehandling havde rod i 60'erne
GUI og mus fra MIT i 60'erne

--
Morten Fordsmand
http://www.morten.fordsmand.com

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-02-01 10:11

On Tue, 6 Feb 2001 09:11:15 +0100, Morten Fordsmand wrote:

<snip>

>Og jeg der troede, at
>
>Regneark kom fra visicalc
>Tekstbehandling havde rod i 60'erne
>GUI og mus fra MIT i 60'erne

Du glemmer at Internettet også er en MS opfindelse!

Eller det vil sige at Internettet er en lige så stor MS
innovation som alt det software de har købt.

Så er der også den lille krølle at, AFAIR, stort set det eneste
de har skabt af MS-Office pakken er Word, resten er købt! Det
behøver ikke engang at være en Win app, Excel kommer så hudt jeg
hvisker fra Mac platformen.

Massiv, smagløs redefinition er det eneste MS har bragt til
verden....samt en oppustethed der gør gode gamle Mussolini til
skamme.

We believe that OS/2 is the platform for the 90's
- William Henry Gates III

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Ye shalt not insert thy fist into the computer screen!

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 06-02-01 10:59

Peter Jespersen wrote in message ...
>Du glemmer at Internettet også er en MS opfindelse!

Nu nævner han ikke internettet i denne artikel-

>Massiv, smagløs redefinition er det eneste MS har bragt til
>verden....samt en oppustethed der gør gode gamle Mussolini til
>skamme.

Ja jeg var som sagt også opbragt.

>We believe that OS/2 is the platform for the 90's
>- William Henry Gates III

Det var OS/2 vel også, at IBM så ikke gad at kaste penge efter det mere er
så noget andet.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-02-01 12:52

On Tue, 6 Feb 2001 10:59:20 +0100, Morten Fordsmand wrote:

>Nu nævner han ikke internettet i denne artikel-

Vel de fleste her på kloden har vel efterhånden også prøvet at
tage æren for Internettet...MS og Al Gore inklusiv!

>Ja jeg var som sagt også opbragt.

Kommer til at tænke på den gamle vittighed:
Hvor mange MS ansatte kræver det at skifte en lyspære ???
Ingen...Bill Gates omdefinerer bare mørke

>Det var OS/2 vel også, at IBM så ikke gad at kaste penge efter det mere er
>så noget andet.

IBM er et imperium (Vil ikke engang kalde det for et firma), der
absolut gør romerriget til skamme med hensyn til
overlevelsesevne. Netop fordi det kun går efter profit....hvad
det så laver og for hvem er ligegyldigt. I øjeblikket er det
e-business og IT uddannelser, samt fremstilling af smådimser der
er det store, resten er outsourcet...hvad det vil være om 10 år
er ikke til at sige....men de vil stadig være der om 10
år...netop fordi det ikke klynger sig til et hjerte produkt og
derfor forstår at omstille sig natten over.

At det så går ud over vores allesammens ynglings
softwareplatform er ret kedeligt.

Det at OS/2 blev kørt ud på et sidespor skyldes ikke at IBM ikke
er/var indstillet på at kaste penge i udvikling....men at SOHO
ikke er og aldrig har været deres marked, samt at der absolut er
mere profit...på alle måder...i MS-Windows...Husk at IBM sælger
hardware/software/support/uddannelser.
Godt nok er MS-Windows et af århundredets største teknologiske
illusioner, men det sælger sgu godt...og indbringer større
profit end OS/2 nogensinde ville havet kunnet gøre...tag ex:
MCP/eCS...du kan sgu installere skidtet på en i486'er og den
kører fint på en P5 klasse...mens en W2K (Phføj) Pro kræver en
P6 klasse, maskine...det er der sgu penge i.

Wow...en smøre!

Men IBM er utilregnelig....divisioneringen, i forbindelse med
antitrust sagerne har ej gjort det bedre!
Kan den ene division tage røven på den anden eller købe en dims
billigere ude i byen så sker det..

Vil virkelig håbe at SSI får raget koden til sig i løbet af året
og dermed kan indføre de planlagte ændringer istedetfor at
klampe dem på som det er sket med 1.0....

Nå, det var den Irish Coffe jeg kom fra....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Nothing is so smiple that it can't get messed up!