Skærme
Fijala 3554
Den BEDSTE 17 - 19" skærm???
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 07-05-02 14:47

Hej.

Jeg skal bruge nogle penge på en ny skærm (juhuu). Men hvilken håber jeg i
kan hjælpe mig lidt med.
Jeg har kigget mig lidt omkring men er stadig temmelig meget i vildrede med
hvilken en jeg skal vælge.
Den skal gerne kunne opfylde et "par" krav.

HØJ opløsning i så høj Hz som muligt.
Gode varme farver.
Den skal være "flad" som en CRT skærm nu kan blive.
Det skal være en 17" eller 19" CRT skærm.

Da der skal games en del på den, samt laves lidt grafisk arb. oma. på den
skal billedet være klart og lækkert.

/Kenneth

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-05-02 16:01

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev

> [...]
> Det skal være en 17" eller 19" CRT skærm.
>
> Da der skal games en del på den, samt laves lidt grafisk arb. oma. på den

Sony G220 eller G420 - alt efter størrelse og tegnebog.

mvh
Peter

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 07-05-02 16:43

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> "(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev

> Sony G220 eller G420 - alt efter størrelse og tegnebog.
>
> mvh
> Peter

Laves G220 og G420 ikke mere??? Jeg kan ikke finde dem på www.sony.dk !

/Kenneth

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-05-02 17:53

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev

> Laves G220 og G420 ikke mere??? Jeg kan ikke finde dem på www.sony.dk !

Sonys hjemmesider er lidt besværlige at finde rundt på. Men her er et link:
http://www.sony-cp.com/en/products/crt/index.html

mvh
Peter

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 07-05-02 18:59

> "(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev

> Sonys hjemmesider er lidt besværlige at finde rundt på. Men her er et
> [...]
Tak!

Ja, de er sgu ikke for "kloge" de Sony folk. Deres sider er labyrinter at
finde rundt på.

/Kenneth

Fra : Claus Sørensen

Dato : 08-05-02 02:47

IBM P96. Den bedste skærm jeg har set.

Claus Sørensen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 08-05-02 07:58

"Claus Sørensen" <claussor@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> IBM P96. Den bedste skærm jeg har set.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Claus Sørensen

Tja, den havde jeg faktisk ikke engang med i overvejelserne, men det har jeg
nu. Tak.

/Kenneth

Fra : Pedersen

Dato : 08-05-02 07:17

Når du nu spørger til den bedste skærm, så vil jeg foreslå at du kigger
på EIZO. De er dyre, men jeg mener at de er pengene værd.

mvh

Asbjørn Pedersen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 08-05-02 07:57

"Pedersen" <ahpedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Når du nu spørger til den bedste skærm, så vil jeg foreslå at du kigger
> på EIZO. De er dyre, men jeg mener at de er pengene værd.
>
> mvh
>
> Asbjørn Pedersen

Dem har jeg kig på kan du tro. De er lidt dyrer end de andre gode skærme så
nu må jeg ud og se dem live!

/Kenneth

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-05-02 08:18

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com>

> Dem har jeg kig på kan du tro. De er lidt dyrer end de andre gode skærme

> nu må jeg ud og se dem live!

Eizo er en nydelig skærm så længe den er ny, men jeg har desværre oplevet alt
for mange (+20), der efter 2-3 år er "brændt ud", med det resultat at de
er blevet alt for lyssvage og uskarpe.

mvh
Peter

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 08-05-02 13:56

> [...]
alt
> for mange (+20), der efter 2-3 år er "brændt ud", med det resultat at de

"(+20)" skal det forstås som at du har oplevet mere end 20 EIZO skærme der
var brændt ud efter 2-3 år?
For så er det da nogle skod skærme. Selv min Scumpaq MV700 står da helt
klart efter 4 år, den har bare aldrig været det jeg kalder for en GOD skærm.

/Kenneth

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-05-02 15:32

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev

> "(+20)" skal det forstås som at du har oplevet mere end 20 EIZO skærme der
> var brændt ud efter 2-3 år?

Jeps. Det skal bemærkes, at der primært er tale om 15" skærme, som har været
tændt 8 timer dagligt, og ikke har kendt til powersave eller pauseskærme.

> For så er det da nogle skod skærme. Selv min Scumpaq MV700 står da helt
> klart efter 4 år, den har bare aldrig været det jeg kalder for en GOD
skærm.

Tjaa... Det er ikke unormalt, at skærme "brænder ud" efter flere års brug,
men det er skuffende at en så dyr skærm som Eizo ikke kan klare mosten. Da de
blev købt kostede 15"-udgaven vist omkring 4500,- - hvilket også dengang var
*ret* dyrt. Da mine erfaringer jo som bekendt går på den samme serie skærme,
og det er muligt at der bare var tale om en uheldig generation. Hvad siger
Eizo-ejerne?

mvh
Peter

Fra : Allan Jensen

Dato : 08-05-02 19:15

[snip]

> [...]
skærme,
> og det er muligt at der bare var tale om en uheldig generation. Hvad siger

Tjaaah på arbejdet har vi udelukkende Eizo 19" og ViewSonic 19 & 21 tommer,
og der har ikke været nogle problemer. Men hvis der bliver det, så kommer
begge mærker efter dem inden for 5 år der hvor du bor med en ny.

Jeg har personligt kik på ViewSonic p95f, som fås til ca. 4400 i Odense.

Mvh.

Allan

Fra : Dennis Lerche

Dato : 11-05-02 12:12

Hejsa

Jeg har også kig på en Viewsonic P95F, hvor stor betydning har det med
de 0.25 dot pitch, i forhold til 0.24 ??
Mit alternativ er en Samsung 959NF den specs. er jo næsten magen til
P95F, bortset fra at den har en dot pitch på 0.24.

Dennis

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-05-02 13:31

"Dennis Lerche" <dler00@control.auc.dk> skrev

> Jeg har også kig på en Viewsonic P95F, hvor stor betydning har det med
> de 0.25 dot pitch, i forhold til 0.24 ??

Ingen. De 0.24 eller 0.25 er primært et spørgsmål om målemetode. I
virkeligheden er der langt vigtigere ting at bekymre sig om, når det kommer
til billedkvalitet.

mvh
Peter

Fra : Dennis Lerche

Dato : 11-05-02 14:41

Så blev det da afklaret

Vil du forslå P95F så ?
Er den så meget bedre end 959NF ?

Dennis

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-05-02 00:28

"Dennis Lerche" <dler00@control.auc.dk> skrev
> Vil du forslå P95F så ?

Jeg ville personligt til enhver tid vælge Viewsonic frem for Samsung, men det
skyldes nok mere et trosspørgsmål end en egentlig saglig begrundelse. Jeg
havde engang en 15" Viewsonic, som jeg var meget glad for, mens en bekendt
samtidig købte en Samsung, som hurtigt blev træls at se på... Den statistik
skal man nok ikke basere så meget på

> Er den så meget bedre end 959NF ?

Jeg har ikke set de to skærme sat op overfor hinanden med samme grafikkort
osv., så jeg kan ikke umiddelbart afgøre, hvilken skærm der er bedst, men jeg
vil mene billedet er nogenlunde lige godt.

Men 959NF'eren er berygtet for at udsende højfrekvente hyletoner, når den
står i standby.

mvh
Peter

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-05-02 08:34

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> Men 959NF'eren er berygtet for at udsende højfrekvente hyletoner, når den
> står i standby.

Hvis du med "berygtet" hentyder til de par gange der har været postet i
gruppen om dette, så er alle typer skærme da vist berygtede for et eller
andet!?

M.v.h.

Fra : Dennis Lerche

Dato : 12-05-02 10:59

Jamen, hvis det er hvad der er blevet postet her i gruppen, er der
åbenbart aldrig nogle der har haft probl. med P95F, selvom den har
været på banen længere tid

Dennis

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-05-02 11:20

"Dennis Lerche" <dler00@control.auc.dk> wrote in message

> Jamen, hvis det er hvad der er blevet postet her i gruppen, er der
> åbenbart aldrig nogle der har haft probl. med P95F, selvom den har
> været på banen længere tid

Nej - den må virkelig være kram ;)

M.v.h.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-05-02 11:09

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> skrev

> Hvis du med "berygtet" hentyder til de par gange der har været postet i
> gruppen om dette, så er alle typer skærme da vist berygtede for et eller
> andet!?

Nej. Skærmen er både berygtet her i gruppen og ude i det virkelige liv. Der
*er* noget om snakken.

mvh
Peter

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-05-02 11:26

> Nej. Skærmen er både berygtet her i gruppen og ude i det virkelige liv.
Der
> *er* noget om snakken.

Hmm, så har jeg åbenbart været heldig ;)

Jeg synes ikke, den er berygtet her i gruppen, men det der med det virkelige
liv, hvad er det for noget? (altså snakken ;)

M.v.h.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-05-02 12:25

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> skrev

> Hmm, så har jeg åbenbart været heldig ;)

Det skal der også være plads til.

> Jeg synes ikke, den er berygtet her i gruppen, men det der med det
virkelige
> liv, hvad er det for noget? (altså snakken ;)

Du kan prøve at ringe til ANovo Danmark, som står for Samsungs
garantireparationer og spørge om de kender problemet...

mvh
Peter

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-05-02 13:03

> Du kan prøve at ringe til ANovo Danmark, som står for Samsungs
> garantireparationer og spørge om de kender problemet...

Nej - de kender sikkert til adskillelige problemer af diverse art i og med
at de står for supporten, men gør det skærmen berygtet!? Alle
forhandlere/support virksomheder får vel reklamationer på skærme af
forskelligt mærke og type.

Det vakte blot min interesse, at du mener at skærmen er berygtet, så derfor
ville jeg gerne høre hvorfra din kendskab stammer.

M.v.h.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-05-02 15:21

> [...]

> at de står for supporten, men gør det skærmen berygtet!? Alle
> forhandlere/support virksomheder får vel reklamationer på skærme af

Ja, men når den samme fejl optræder særligt ofte på en bestemt model, kan den
med rette betegnes som "berygtet". Du har ret i, at andre skærme (fra andre
producenter) også kan være "berygtede" for andre typer af fejl, men det
friholder jo ikke 959NF'eren for sine hyle-problemer.

mvh
Peter

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-05-02 19:09

> [...]
> producenter) også kan være "berygtede" for andre typer af fejl, men det
> friholder jo ikke 959NF'eren for sine hyle-problemer.

Ok, jeg troede bare, at du havde erfaringer (1. eller 2. hånds) desangående,
men det er altså blot en fornemmelse du har?

M.v.h.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-05-02 22:20

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> skrev

> Ok, jeg troede bare, at du havde erfaringer (1. eller 2. hånds)
desangående,
> men det er altså blot en fornemmelse du har?

Nej, det er ikke bare en fornemmelse. Der er tale om 2. hånds erfaringer fra
ganske pålidelig kilde.

mvh
Peter