Email beskyttelse Norton 2000
Fra : Gert Philipsen

Dato : 06-05-02 20:48

Jeg har installeret Norton 2000. Jeg bruger win98 og Outlook 2000 og er
koblet op med TDC Netexpress. Desuden har jeg ZA gratis firewall.

På Opasia's side om e-mailbeskyttelse anbefales det, at man _ikke_ bruger
e-mailbeskyttelse. Hvorfor egentlig ikke - i disse Klez-tider?

Jeg har prøvet at sætte det til, men får det slet ikke til at virke.

Er der nogen, der ved hvordan jeg sætter Norton og Outlook op for at få det
til at fungere.

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-05-02 21:49

Gert Philipsen wrote:

> [...]
>
> På Opasia's side om e-mailbeskyttelse anbefales det, at man _ikke_ bruger
> e-mailbeskyttelse. Hvorfor egentlig ikke - i disse Klez-tider?

Norton 2000 gør det at den opretter en lokal mailserver på din maskine,
som den så henter mail i.

Det er ikke så farligt som det lyder, bare rolig:

Norton(!) henter mailen og placerer den et sted på harddisken. Derefter
kommer dit mailprogram (som Norton har omkonfigureret til det) og henter
mail *på din egen computer*.

Derfor er din mail checket allerede før den kommer ind i dit mailprogram.

Grunden til at Opasia sikkert fråråder imod det er at det genererer
masser af opkald til Internet Hotline. Da jeg arbejdede der, var vores
første spørgsmål når kunderne ringede ind og sagde "det virker ikke, det
virkede i går!" om de havde installeret Norton Antivirus "i går".

Det havde de. Godnat og sov godt.

Nej, seriøst. Det er sikkert meget nyttigt men af en eller anden grund
virker det ikke for nogen og godt for andre.

> Jeg har prøvet at sætte det til, men får det slet ikke til at virke.

Case in point

> Er der nogen, der ved hvordan jeg sætter Norton og Outlook op for at få det
> til at fungere.

Nej, desværre. Jeg ved hvordan man slår det fra

--
..signature