Nye processorer fra Intel og nye chipsets
Fra : Martin Andersen

Dato : 06-05-02 13:55

Hvor lang tid tror I der går før vi ser de første bundkort med 800 Mhz
systembus, og tror I at Intel vil hale ind på AMDs XP processorer?

http://www.edbpriser.dk/pcworld.asp?url=/edbpriser.asp?Mode=2@ArticleID=3388

For mig at se vil AMD stadig være det mest foretrukne mærke blandt
privatbrugere. en 7 Ghz Intel næste - yeah rigt...hvor meget kommer den ikke
til at koste i startpris?? 15.000 spir

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-05-02 13:57

Sorry forkert URL!

http://www.edbpriser.dk/pcworld.asp?url=/edbpriser.asp?Mode=2@ArticleID=3387

Den kan læses på EDBpriser.dk under Nyhedsoversigt

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 06-05-02 14:20

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse

>en 7 Ghz Intel næste - yeah rigt...hvor meget kommer den ikke til at koste
>startpris?? 15.000 spir

Ja, mindst da....

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : raven

Dato : 06-05-02 15:24

On Mon, 06 May 2002 12:54:51 GMT, "Martin Andersen"
<15andersen@telia.com> wrote:

> [...]
>
>For mig at se vil AMD stadig være det mest foretrukne mærke blandt
>privatbrugere. en 7 Ghz Intel næste - yeah rigt...hvor meget kommer den ikke

Læs lige sidste indlæg på www.tomshardware.com

Han er ellers nogenlunde upartisk, efter hans tidligere begejstring
for amd xp at dømme.

Han siger, at skriften allerede er på væggen !

Måske thoroughbread kan rette op på det (512 kbyte cache) igen, men
ellers Hammer.

Sådan er det med fri konkurrence/darwinisme: en fordel for
forbrugerne, som bare skal være hamrende utro.

mvh

John

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 06-05-02 16:07

raven wrote:

<snip>
> Han er ellers nogenlunde upartisk, efter hans tidligere
> begejstring for amd xp at dømme.
>
> Han siger, at skriften allerede er på væggen !
<snip>

Jeg vil nu mene at det kun er de mest performance-hungrende der
går efter den nye Piv (hæ, piv ;), vi andre, der også ser på
prisen har det lidt bedre med AMD (også når det gælder prisen
set i forhold til ydelsen).

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-05-02 17:32

> [...]
> går efter den nye Piv (hæ, piv ;), vi andre, der også ser på
> prisen har det lidt bedre med AMD (også når det gælder prisen

Bare vent til du ser Intels nye celeron processorer på 1,7 Ghz og opefter,
det eneste der er skrabet er processor cachen(128 Kb), ellers ligner den en
Pentium 4 indvendig

Hvis AMD ikke gør noget, lider de en stille og rolig død

Fra : Esben

Dato : 06-05-02 20:08

> [...]
en
> Pentium 4 indvendig
>
> Hvis AMD ikke gør noget, lider de en stille og rolig død

Hvorfor skulle de ikke også gøre noget?

--
Esben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-05-02 20:30

> Hvis AMD ikke gør noget, lider de en stille og rolig død

AMD forventes at lancere deres Thoroughbred 2200+ til 3400+ en af de
nærmeste dage (senest 16.6.02)

http://www.hardware.no/nyheter/april02/thoroughbred_juni.html

og Clawhammer til efteråret (med særlig Windows understøttelse) 3400+ til ?

http://www.hardware.no/nyheter/april02/hammer_win.html

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen