Kernel verson
Fra : Jec

Dato : 06-05-02 02:08

hej, lige et hurtigt spørgsmål: hvordan ser man hvilkel kernel version der
er på en Red Hat?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-02 02:15

On Mon, 6 May 2002 03:08:25 +0200, "Jec" <jesper@fastermail.com>
wrote:

>hej, lige et hurtigt spørgsmål: hvordan ser man hvilkel kernel version der
>er på en Red Hat?

uname -a

--
- Peter Brodersen

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 06-05-02 10:18

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in

> uname -a

cat /proc/version

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 06-05-02 22:27

On 06 May 2002 09:17:41 GMT, Jacob Gaarde <dont@dev.null> wrote:

>Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in

>cat /proc/version

kernelversion

bare for at fortsætte.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-05-02 13:04

On 06 May 2002 09:17:41 GMT, Jacob Gaarde wrote:

> cat /proc/version

Hvis man kun gider huske en af dem, kan det være mest praktisk at
huske den første, da den virker på flere unixen.

Mvh.

--
"Ge dom ett finger och värm min hand Adam Sjøgren
(I ett iskallt Ikea-land)" asjo@koldfront.dk