ASUS A7M266 sammen med Palamino XP 1800+?
Fra : Kristian Holm-Jørgen~

Dato : 05-05-02 19:21

Hej!

Jeg har just købt en ny processer(se topic) og der står godtnok ikke direkte
i min MB manual, at den understøtter den - der står bare at den understøtter
op til 1500+ Mhz.

Jeg har sat MB'et til "jumperfree" settings, men når jeg starter op sker der
ingenting. Skærmen tænder ikke automatisk som den plejer. Det eneste som
sker er at blæserne kører og hd'erne snurrer lidt.

Spørgsmålet er nu, om jeg bliver nødt til at gå ud og købe et nyt MB også??
Det ville jo være lidt træls....

Med venlig hilsen Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-05-02 21:40

"Kristian Holm-Jørgensen" <khj00@civil.auc.dk> wrote in

> [...]
>
> Spørgsmålet er nu, om jeg bliver nødt til at gå ud og købe et nyt
> MB også?? Det ville jo være lidt træls....

Et A7M266 skal minimum have bios version 1006 for at understøtte XP
processorerne. Den nyeste lige nu er version 1007, den blev frigivet
den 30. april og indeholder nogle Geforce4 patches - jeg kunne ikke
finde andre ændringer i "What's new".

Jeg har selv et sådant board og et Geforce 4, men kunne ikke mærke
forskel på før og efter 1007. Men jeg er ret sikker på at den ikke kan
finde en XP før at du har minimum bios 1006.

Flemming

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-05-02 12:12

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message
> "Kristian Holm-Jørgensen" <khj00@civil.auc.dk> wrote in

Hvad sker der hvis du starter PCen op uden CPUen i MBet? bipper den eller
noget?

> [...]
> forskel på før og efter 1007. Men jeg er ret sikker på at den ikke kan
> finde en XP før at du har minimum bios 1006.

Hvordan får man flashet bios når PCen ikke starter op?

/Jens Ulrik

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 06-05-02 15:24

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man flashet bios når PCen ikke starter op?

Hvis du har den gamle CPU endnu, så kør med den mens du opdatere din
bios....

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-05-02 15:31

"Ulrik Chr." <usenet@uac.dk> wrote in message
> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har den gamle CPU endnu, så kør med den mens du opdatere din
> bios....

Den ligger og ryger nede i skraldespanden... (se tråden: Er mit A7M266
brændt af

Jeg har købt en Duron.

/Jens Ulrik