lang sql-sætning / er der forskel på serve~
Fra : Mirjana Ninn-Pederse~

Dato : 05-05-02 16:24

Hej folks.

Jeg har en side, hvor jeg har kørt følgende sql-sætning uden problemer:
strSQL = "SELECT familie, dansk_navn, artsfakta.latin as latin, count(han)
as han, count(hun) as hun, count(ung) as unger, count(uke) as ukendt FROM
individliste, artsfakta, familietabel WHERE zoonr='" + znr + "' and
individliste.artsnr = artsfakta.artsnr and
artsfakta.familienr=familietabel.familienr group by dansk_navn order by
familie, dansk_navn"

(siden hedder http://www.zoo-dyreparker.dk/ind/besten1.asp )

Nu har jeg så flyttet til en kommerciel server (
http://www.zoo-dyreparker.dk/ind/besten1.asp ) og nu virker det F..... ikke.
Hvad er der galt? skal jeg brokke mig til udbyderen, eller er det fordi jeg
har klokket idet et eller andet sted??

Hvis der er nogen der kan løse mit problem .... ja jeg vil gerne give is.

- Henrik (som skriver på kærestens 'puter)

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-05-02 16:40

"Mirjana Ninn-Pedersen" <pladderballeradio@ms.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke.
> Hvad er der galt? skal jeg brokke mig til udbyderen, eller er det fordi

Understøtter dit websted ASP?

Vh
Peter

Fra : Mirjana Ninn-Pederse~

Dato : 05-05-02 17:03

> Understøtter dit websted ASP?

ja sandeligen siger jeg eder.

øh???? jeg mener ja.(det må være fordi det er søndag???)

-Henrik

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-05-02 17:06

On Sun, 5 May 2002 17:24:16 +0200, "Mirjana Ninn-Pedersen"
<pladderballeradio@ms.com> wrote:

>Jeg har en side, hvor jeg har kørt følgende sql-sætning uden problemer:
<SNIP>
>Nu har jeg så flyttet til en kommerciel server (
>http://www.zoo-dyreparker.dk/ind/besten1.asp ) og nu virker det F..... ikke.
>Hvad er der galt?

Hvad er der galt?
Kommer der en fejlmeddelelse? Får du ikke det resultat, du gerne vil
have?

De fleste af os er desværre ikke synske her, så please lidt mere info.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Mirjana Ninn-Pederse~

Dato : 05-05-02 17:28

> [...]
> have?
>
> De fleste af os er desværre ikke synske her, så please lidt mere info.

Hm, efter alle de guldkorn jeg har samlet op her, troede jeg faktisk de
fleste heromkring var mere eller mindre alvidende. Nå, spøøg til siide.

jeg henter data fra MySQL ind i variabelen oRs. Men med det omtalte sql-kald
kommer der tilsyneladende ikke noget tilbage fra databasen. Der er ingen
fejlmeddelselser eller noget, jeg får bare ikke det tilbage fra databasen,
som burde være der. ( jeg ved godt det måske er lidt kryptisk - men hvordan
skal jeg forklare det ? ) .

Hvis du gider, må du meget gerne kigge på
http://www.zoo-dyreparker.dk/ind/besten.asp - vælg Blåvand minizoo, hvor jeg
har tæsket en række data ind.
Den måde det skulle virke på, kan du se på
http://www.itf.iot.dk/hestbech/nyt/ind/besten.asp

Det jeg ikke forstår er, at det har virket (ganske vist på en anden server),
men nu efter flytningen ikke virker mere. Det gamle site fungerer stadig
upåklageligt.
Det er mit første ASP-projekt, så jeg er ikke så hulens hård til det.

MVH Henrik (som nu er ved at få sine første graa haar)

Fra : Mirjana Ninn-Pederse~

Dato : 05-05-02 17:29

> [...]
jeg
> har tæsket en række data ind.
> Den måde det skulle virke på, kan du se på

password og brugernavn er begge zoo100
vælg "bestandsliste for en zoo"

- Henrik

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-05-02 18:18

On Sun, 5 May 2002 18:27:49 +0200, "Mirjana Ninn-Pedersen"
> [...]

>som burde være der. ( jeg ved godt det måske er lidt kryptisk - men hvordan

Nej, det er såmænd ikke specielt kryptisk: Du får ikke noget output,
og der er ingen fejlmeddelelser.

Årsagen til, at der ikke er nogen fejlmeddelelser, kan enten være
fordi der ikke er nogen fejl (!) - eller fordi der er indsat nogle "On
Error Resume Next".
Hvis det sidste er tilfældet, så prøv at udkommentere dem og se, om
der kommer en fejlmeddelelse.

Hvis der rent faktisk ikke er nogen fejl, så er altså såvel din
ASP/VBScript, dit databasekald og din SQL-syntax i orden. I en sådan
situation ville jeg forsøge at simplificere SQL'en for at se, om det
kan lade sig gøre at få bnoget output af en eller anden slags.
Du kunne fx
- fjerne dine count()-felter (da de er afhængige af cursor-type)
- fjerne din WHERE klausul samt group by/order by
- formindske antallet af tabeller og felter

Giver fx denne streng et output:
SELECT familie, dansk_navn, artsfakta.latin as latin FROM
individliste, artsfakta, familietabel
- ?

Hvis den gør det, så prøv at tilføje noget af det manglende igen og
se, hvornår det går galt.
Hvis den ikke gør det, så prøv at reducere endnu mere - og undersøg,
om der overhovedet er data i din base.

>MVH Henrik (som nu er ved at få sine første graa haar)

Så længe du ikke har rykket dem ud endnu, er jeg helt rolig

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Mirjana Ninn-Pederse~

Dato : 05-05-02 18:42

Hej igen (Jørn, du er ved at redde hele min uge, tror jeg)

> Nej, det er såmænd ikke specielt kryptisk: Du får ikke noget output,
> og der er ingen fejlmeddelelser.

OK, tak, det slog koldt vand i blodet på mig....

> Årsagen til, at der ikke er nogen fejlmeddelelser, kan enten være
> fordi der ikke er nogen fejl (!) - eller fordi der er indsat nogle "On
> Error Resume Next".

Er det noget, jeg i så fald selv skulle have sat ind? Hvis ja.....
eller..... nårm, det har jeg ikke sat ind. (jeg kan næsten tænke mig til
hvad meningen er med dem, men hvad gr de helt præcist - findes der en
ressource på nettet?

> I en sådan situation ville jeg forsøge at simplificere SQL'en for at se,
om det
> kan lade sig gøre at få noget output af en eller anden slags.

Fremragende råd. Hvorfor gjorde jeg dog ikke det noget før??

> Du kunne fx
> - fjerne dine count()-felter (da de er afhængige af cursor-type)

Ja, det har jeg gjort nu, og nu får jeg fileme noget output.
(http://www.zoo-dyreparker.dk/ind/besten2.asp) juhuuu!! - Hvad så nu? det
der cursortype du snakker om, hvor finder jeg noget information om det? jeg
roder lige lidt rundt på nettet for at kigge lidt.

> Så længe du ikke har rykket dem ud endnu, er jeg helt rolig

Nej, men det var dæleme lige på nippet. hehe.

> Good luck,
> Jørn

tak for det !!

-Henrik (som snart skal have kartoffelmos og se den blå planet...... )

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-05-02 20:22

On Sun, 5 May 2002 19:41:43 +0200, "Mirjana Ninn-Pedersen"

> [...]
>der cursortype du snakker om, hvor finder jeg noget information om det? jeg
>roder lige lidt rundt på nettet for at kigge lidt.

Ved nærmere eftertanke var det vist noget uigennemtænkt vrøvl jeg
skrev.
Cursor-typen har ikke noget at sige, når du bruge COUNT i SQL, men kun
hvis du tæller Records i dit recordset (oRs.RecordCount)
(Hvis du alligevel vil kigge på cursors, så kig evt.:

I stedet skal du nok kigge på, hvordan du tæller med SQL.
siger, at:

If you count a specific field you must groupby that field or it won't
work:
"select count(city),city from publishers group by city"

Nu kender jeg ikke mySql, og jeg ved ikke om ovennævnte er
MS-specifik. Men det kunne måske være en idé at checke, hvilken
version af MySql der er i brug på hhv. dit gamel og dit nye site.
Hvis det ikke er samme version, kunne du så checke om der evt. skulle
være sket noget på lige det punkt mellem de to versioner.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,