æ, ø, å i ekstern tekstfil med Flash MX
Fra : Lene

Dato : 05-05-02 15:38

Jeg har et lille problem, som jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe med.
Jeg har en flash-movie, der henter data fra en tekstfil med loadVariables().
Med Flash 5 virker det fint med æ, ø, å og andre specialtegn, men Flash MX
kan ikke vise tegnene.
Hvad kan man gøre ved det?

Mvh. Lene

Fra : Lene

Dato : 05-05-02 16:03

Okay. Jeg har selv fundet svaret. Til andre med samme problem:
Når man bruger flash MX skal tekstfilen gemmes i Unicode-format, ikke ANSI.

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 05-05-02 16:40

Er det derfor jeg ikke kan skrive tegnene [ ]{ } i MX, men godt nok i Flash
5 og andre programmer?

> Når man bruger flash MX skal tekstfilen gemmes i Unicode-format, ikke
ANSI.

Søren Bjerrum
www.mijau.dk

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 08-05-02 12:30

> Er det derfor jeg ikke kan skrive tegnene [ ]{ } i MX, men godt nok i
Flash
> 5 og andre programmer?

Er det i dit Actionscript vindue du ikke kan bruge disse tegn, eller som
dynamisk txt ??

> ANSI.

Ikke nødvendigvis - du kan nøjes med at skrive;
System.useCodepage = true;

Mvh, Michael
Http://www.FlashFAQ.dk

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 08-05-02 16:43

> Flash
>
> Er det i dit Actionscript vindue du ikke kan bruge disse tegn, eller som
> dynamisk txt ??

Det er sådan set ligegyldigt hvor jeg prøver så virker det ikke. Nu kopier
jeg så tegnene ind fra et andet program når jeg skal bruge dem - ikke det
fede ...

> Ikke nødvendigvis - du kan nøjes med at skrive;
> System.useCodepage = true;

Godt at vide

Søren Bjerrum