Problemer med TCP/IP
Fra : fusty

Dato : 05-05-02 13:25

Hey

Jeg har 2 computere forbundet til hinanden med en switch.
Men ingen af computerene kan "se" hinanden.
Den computer som den er gal med kører win98 og jeg tror det er noget med
TCP/IP-protokollen, men jeg har prøvet alt muligt. Det virkede lige som det
skulle for et par dage siden, men så lige pludselig virkede det ikke.
Hvad kan der være galt...???

-Rune

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 05-05-02 13:44

Det ville hjælpe os, og ikke mindst dig, hvis vi fik nogle oplysninger, vi
er jo ikke synske

Jørgen

Fra : fusty

Dato : 05-05-02 16:26

hmm.. Det er en PII 350 MHz, Ati All In Wonder... men det er noget med
Windows.. er jeg næsten sikker på.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-05-02 16:37

> hmm.. Det er en PII 350 MHz, Ati All In Wonder... men det er noget med
> Windows.. er jeg næsten sikker på.

Du har prøvet alt muligt. Hvad er alt muligt?
Den virkede for et par dage siden. Har du lavet
noget/installeret/opgraderet/whatever siden?

Det er nok svar på den slags spørgsmål der kan hjælpe

Vh
Peter

Fra : Stine

Dato : 05-05-02 18:37

Du skal gå ind under netværk i kontrolpanet og vælge egenskaber vælg
tcpprotecollen og egenskaber og fortæl os hvad du har skrevet mht tcp
adresse og subnet og default gateway det skal du fortaelle os for alle dine
maskiner. OK ??