NY DØD PC! :-(
Fra : Carsten Howard

Dato : 05-05-02 13:35

Jeg var i weekenden ude og købe nye dele til en ny komplet PC.

Da jeg havet fået samlet det hele og tændt den fik jeg ikke noget
billede!

Prøvet en ny monitor og grafikkort uden resultat.

Jeg har prøvet alt, så jeg står tilbage med at det må være bundkortet den er
gal med, for hvis CPU var defekt vil der vel stadig komme billede på eller
hvad?

Fra : Anders Lund

Dato : 05-05-02 13:41

Carsten Howard <¤carsten.howard@ishoejby.dk> wrote:

> Jeg har prøvet alt, så jeg står tilbage med at det må være bundkortet
> den er gal med, for hvis CPU var defekt vil der vel stadig komme
> billede på eller hvad?

Nej, hvis din CPU er defekt kommer der ikke noget billed! Intet i din
computer vil fungere uden din CPU.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 05-05-02 14:14

"Carsten Howard" <¤carsten.howard@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> gal med, for hvis CPU var defekt vil der vel stadig komme billede på eller

Har du husket at tjekke, om der er en jumper til "Reset BIOS" der skal
flyttes. På nogen boards er den sat på reset for at spare på strømmen i
batteriet indtil det skal i brug.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : nn@nn.dk

Dato : 05-05-02 15:17

Fejl 40
d.v.s. fejlen sidder 40 cm fra skærmen
nn

On Sun, 5 May 2002 14:35:17 +0200, "Carsten Howard"

Fra : Lars Svoldgaard

Dato : 07-05-02 23:21

On Sun, 05 May 2002 16:17:21 +0200, nn@nn.dk wrote:

>Fejl 40
>d.v.s. fejlen sidder 40 cm fra skærmen
>nn

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så ti stille.

Fra : Karsten

Dato : 05-05-02 15:18

Min gjorde akkurat det samme. Jeg var kommet til at sætte stikkene til
knapper og lyset i kabinettet forkert på bundkortet. Derfor skete der intet
når jeg satte strøm til den.
Intet var var defekt som jeg ellers frygtede.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-05-02 16:23

> Da jeg havet fået samlet det hele og tændt den fik jeg ikke noget
> billede!

Bippede den 1 gang, som den skal?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : ~tatooo~

Dato : 05-05-02 17:03

Hej
hvis du har købt p4 sæt med rd ram??
så husk at rammene skal side rigtigt!
se i bogen,hvis de ikke sider rigtigt ,kommer der ingen fejl lyde-eller
starter heller ikke skærmen
hvis det er et asus p4t-e mb, så er det en RD ram+en snyde ram også videre"
hilsen
/T

:

Fra : Henrik Petersen

Dato : 05-05-02 16:52

Her er nogel punkter du skal sige ok til..
1 holder du sænd knappen mede i 3-5 sek, det er der mange pc, der skal
første gang man tænder den.

2 er der en grøn lamp der lyser når strømme er tændt, på motherboardet..

3 reset CMOS, der skal som regel bruges en skrue trækker til det, læse i
manualen, efter CMOS...og sæt skrue trækkeren ned på og ....

henrik

Fra : User #1

Dato : 07-05-02 23:30

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> skrev i en meddelelse
> Her er nogel punkter du skal sige ok til..
> 1 holder du sænd knappen mede i 3-5 sek, det er der mange pc, der skal
> første gang man tænder den.

Har jeg sgu aldrig hørt om- men det skal man når maskinen skal slukkes
men det er vist næppe hans problem lige pt.

> 3 reset CMOS, der skal som regel bruges en skrue trækker til det, læse i
> manualen, efter CMOS...og sæt skrue trækkeren ned på og ....

Skruetrækker !!- nej vel

Der er en jumper der skal flyttes fra a til b eller omvendt

Fra : Leony

Dato : 08-05-02 08:03

"User #1" <sprit@sprit.dk> skrev i en meddelelse

> Skruetrækker !!- nej vel
> Der er en jumper der skal flyttes fra a til b eller omvendt

Om du bruger en skruetrækker eller en jumper til at forbinde benene med er
vel egentlig ligegyldigt. Hovedsagen er jo at benene bliver forbundet.
Hvis du kigger på en jumper vil du opdage at det er et stykke metal som
forbinder de 2 ben akkurat som en skrutrækker ville gøre.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 12:59

> [...]
er
> gal med, for hvis CPU var defekt vil der vel stadig komme billede på eller

Hvis det er en AMD cpu kan det være du er kommet til at knække kernen. Det
er desværre ret nemt at gøre på AMD'ere og du er ikke den første der gør
det.

Fra : Peter

Dato : 06-05-02 14:12

Det kan også være fordi det er et eller andet der kortslutter mobo. Er du
sikker på at du har sat skrue gevindene rigtig i kabinettet (dem som holder
mobo oppe)?
Det har jeg selv kommet til at gøre engang, da jeg skulle skifte mobo. Der
skete dog ikke varig skade på mobo.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 07-05-02 15:19

> [...]
er
> gal med, for hvis CPU var defekt vil der vel stadig komme billede på eller

Prøvet at resette BIOS efter installation? Det har ofte været der, der har
været problemer, når jeg har samlet en ny computer.