Exe-version [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 05-05-02 12:17

Hej Folks,

At dette:
App.Major & "." & App.Minor & "." & App.Revision
giver en versions-streng for *ens egen app* er jeg ikke i tvivl om, men
hvordan udtrækker man en tilsvarende streng for en anden exe-fil.

...altså tilsvarende når man højreklikker i Stifinder og vælger
Egenskaber --> Version.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 05-05-02 12:30

<http://www.allapi.net/apilist/example.php?example=FileInfo>

--
Snutten
Fjern helge og .invalid fra mailadressen før du svarer via mail.

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 05-05-02 16:11

"Helge Bjørkhaug" <helgesnutt@techie.online.no.invalid> skrev i en
meddelelse news:un5adu0ne1j7l2f8f42gkp4neqb6v0l3i8@4ax.com...
> <http://www.allapi.net/apilist/example.php?example=FileInfo>

Takker - det er bragt til at virke..

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 09-05-02 16:51

Der findes en meget lettere måde. Men den kræver tilgengæld at man knytter
en dll til en projekt.
Her er der tale om Microsoft Scripting Runtime. Den giver adgang til mange
forskellige funktioner mht. filer og mapper. I dette tilfælde, skal du først
initialisere objektvariablen FileSystemObject som giver dig adgang til det
hele (hvis du bruger den flere gange, så gør dette globalt). Derfra kan du
hente f.eks. filversionen:

Dim fso as New FileSystemObject

'Returnerer versionen af Explorer.exe
Sub MySub()
Dim str as String

str = fso.GetFileVersion("C:\Windows\Explorer.exe")
End Sub

Sub Mappe()
Dim f as Folder

Set f = fso.GetFolder("C:\Windows")
msgbox f.Files.Count 'Returnerer antallet af filer i mappen.
End Sub

- Stefan McKinnon Edwards

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-05-02 17:05

"Stefan McKinnon Edwards" <6x102621@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes en meget lettere måde. Men den kræver tilgengæld at man knytter
> en dll til en projekt.
> Her er der tale om Microsoft Scripting Runtime

Hold da k...., hvor er man åndsvag

Jeg har Scripting i alle mine apps og rodede efter 'GetVersion' eller sårn
noget... Jeg skulle bare have set ordentligt efter!

Well well, man bliver jo ikke yngre...

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 11-05-02 22:53

Jep. Har selv gjort det mange gange.
Du skal dog lægge mærke til, at den returnerer versionen som streng - ikke
tal. Derfor skal du skille strengen ad, før du egentlig kan samligne den.
Desværre findes der ikke (såvidt jeg er bekendt), en funktion i VB der kan
sammenligne versioner.

--
Stefan McKinnon Edwards, Herning, Denmark
www.iysik.com