loadVariables med og uden Num
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 04-05-02 21:17

jeg skal have loadet en stak variabler fra en txt-fil.
Variablerne skal være mulige at gå ind og læse på - fx sammenligne dem og så
bagefter køre en if-konstruktion.
Afhængig af udfaldet af if-konstruktionen skal variablen loades ind i et
textfield (fx hvis variablen er tom skal indholdet ikke puttes ind i
textfield'en).

Jeg har forsøgt mig en del frem og både leget med loadVariablesNum og den
uden Num - men det lader ikke til at jeg kan få nogle af dem til at virke i
den sammenhæng jeg gerne vil have dem til.

Uden brug af kommandoer og funktioner skal det se sådan her ud:
-------------------------------------
Load menu.txt (loader parameter1 udfra textfilen menu.txt)

Hvis parameter1 = "ged" så
TextBox1 = "Der stod ged o parameter1
Ellers
TextBox1 = "Der stod noget andet i parameter1"
Slut Hvis
Textbox2 = "Der står " & parameter1 & " i parameter1"
--------------------------------------

Er der en der liiige gider oversætte det til Flash-sprog så jeg kan blive
ræddig gla'

Hilsen fra Peter

Fra : Torben Brams

Dato : 05-05-02 10:44

LoadVariables kører asynkront, og derfor skal man lige vente med at bruge
de data den henter, til de rent faktisk er "på lager". Det er let at gøre
med et movieclip og en onData-event.

Prøv at lave et tomt movieclip, træk det på scenen og læg flg actions på
det:

onClipEvent (load) {
   loadVariables ("menu.txt", this);
}

onClipEvent(data) {
   if (Var1 == "ged") {
      _root.textbox1 = "Der stod ged i Var1";
      ;
   } else {
      _root.textbox1 = "Lidt specielt, men der stod "+Var1+" i Var1";
   }
}

På _root niveau skal du bare have et dynamisk textfelt, der kaldes
"textbox1", så skulle det virke.

Mvh
Torben Brams

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 05-05-02 11:43

"Torben Brams" <tbrams@incipio.dk> wrote in message
> [...]
> }
> }
>
> På _root niveau skal du bare have et dynamisk textfelt, der kaldes

Mange tak for hjælpen men gider du ikke skære det ud og bøje det i neon til
en der åbentbart både skuffer sig selv og nok også dig når han siger at han
ikke kan finde ud af det...hvis du ikke til at skrive det hele kunne du jo
også sende ef lille hurtigt hjemmebixet fal-fil til min eMail =)

Hilsen fra Peter

Fra : Torben Brams

Dato : 05-05-02 12:50

Ikke noget problem - det kan virkelig være drilsk, indtil man har arbejdet
med det et stykke tid. Der er to filer på vej på mail (movie1.fla og
menu.txt)
God fornøjelse
Mvh
Torben

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 07-06-02 06:52

Hej Torben,

jeg vil også være meget interesseret i dine to filer da jeg har haft meget
store problemer med lige netop dette den sidste uge. Jeg håber du også vil
maile dem til mig??

Venlig hilsen
Lars Kjærsgaard