højde på tabel ifølge W3C
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 04-05-02 20:28

Hej

Jeg sidder lige og prøver at bikse en side sammen som overholder
W3C's standarder for html. Men hvordan definere man at f.eks. en
tabel skal have en hvis højde i følge standarderne ?

Den godtager nemlig ikke HEIGHT="værdi" mens den godt vil godtage
f.eks. WIDTH="værdi" hvilket jeg syntes er lidt underligt.

Har i nogle forslag til hvordan jeg får angivet en bestemt højde
på min tabel ?

Med Venlig Hilsen

Mikkel Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 04-05-02 20:39

> Jeg sidder lige og prøver at bikse en side sammen som overholder
> W3C's standarder for html. Men hvordan definere man at f.eks. en
> tabel skal have en hvis højde i følge standarderne ?

Det kan ikke gøres.

> Har i nogle forslag til hvordan jeg får angivet en bestemt højde
> på min tabel ?

Så brokker W3Cs validator sig ikke.

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 04-05-02 21:05

hmm, det kan den vist heller ikke lige lide. Det laver den godt nok 100% i
bredden, men ikke i højden.

Her er den kode jeg bruger

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<head>
<title>titel</title>
#maintbl {
background-color:#666666;
width:100%;
height:100%;
}
</head>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-02 21:41

Sat, 4 May 2002 22:04:39 +0200, skrev "Mikkel Jørgensen"
<mikkel@marjNOSPAM.dk>:

>hmm, det kan den vist heller ikke lige lide. Det laver den godt nok 100% i
>bredden, men ikke i højden.

><!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">

Ændre den til
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Indsæt i style

body   {margin: 0}

PS.
Når du svarer på et indlæg vil du så ikke godt citere efter
netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-02 20:51

Sat, 4 May 2002 19:28:19 +0000 (UTC), skrev Mikkel Jørgensen
<mikkel@marjNOSPAM.dk>:

>Har i nogle forslag til hvordan jeg får angivet en bestemt højde
>på min tabel ?

Du kan sætte højde på <td>.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-05-02 14:32

> Du kan sætte højde på <td>.

Ja, men hjælper ikke hvis man ønsker en 100% høj tabel..

mvh
Johan