Hyggetur med chefen.
Fra : Maria Petersen

Dato : 04-05-02 16:13

Hej.

Jeg vil gerne spørge jer om noget: Min chef inviterede mig på en lille
uskyldig hyggetur midt i arbejdstiden og det blev faktisk til en
alletiders tur (Har sjældent moret mig så godt.), men da jeg fortæller
min mand om det, så synes han da ikke at det var specielt hyggeligt.
Han fortæller mig, at hvis han var den jaloux type, så ville han være
tosset over det og det kan jeg da på sin vis også forstå.

Meeeen:
Det er bare det ved det, at jeg er ganske tydeligt gravid og jeg pønser
ærligt talt ikke på noget "lusk" og jeg kan da helt bestemt ikke
forestille mig, at min arbejdsgiver skulle være ude på noget "skummelt".
(Lige for øjeblikket er jeg da ikke det mest veldrejede her i verden).

Jeg ved godt, at det ikke er den mest almindelige måde en arbejdsgiver
reagerer på beskeden om, at hans nyansatte medarbejder er gravid og skal
på barsel om ikke så længe, men der findes vel også flinke
arbejdsgivere???

Så, hvad synes I? Er der noget lusk i, at en gravid kvinde tager ud og
køre med sin chef?

Mvh.
Maria

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-05-02 17:39

In article
<b7a0affd6bd32fae705b849efada6cb7.82327@mygate.mailgate.org>,
"Maria Petersen" <saloki2000@yahoo.dk> wrote:

> Så, hvad synes I? Er der noget lusk i, at en gravid kvinde tager ud og
> køre med sin chef?

Hvilket køn er din chef?

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-05-02 18:40

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote in message
> In article
> <b7a0affd6bd32fae705b849efada6cb7.82327@mygate.mailgate.org>,

> Hvilket køn er din chef?

Nu er du for naiv, Martin.
Det skinner jo helt tydeligt igennem, at
hun har en mandlig chef.

Og sandt at sige, så kan ingen af os vide,
om der er noget lusk i det. Chefer er lige
så forskellige som ansatte er det.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-05-02 20:17

In article <3cd41cf4$0$97313$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> wrote:

> Nu er du for naiv, Martin.

Overhovedet ikke. Spørgsmålet var helt ærligt lidt besynderlig, da det
lød "Er der noget lusk i, at en gravid kvinde tager ud og køre med sin
chef?", og ikke "Er der noget lusk i, at jeg tager ud og køre med min
chef?". Altså en generel stillingtagen i stedet for en vurdering af den
enkelte "sag".
Vi ved ikke om spørgeren er "løs på tråden".
Vi ved ikke om chefen er en skørtejæger.
Vi har faktisk slet ingen muligheder for at bedømme situationen.

> Det skinner jo helt tydeligt igennem, at hun har en mandlig chef.

Er det da kun mandlige chefer der er venlige overfor sine ansatte?

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-05-02 20:17

> [...]

> Og sandt at sige, så kan ingen af os vide,
> om der er noget lusk i det. Chefer er lige

Hov ups...

Det er jeg jo helt enig i.

Fra : Maria Petersen

Dato : 05-05-02 07:07

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> wrote in
message news:3cd41cf4$0$97313$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> [...]
> hun har en mandlig chef.
>
> Og sandt at sige, så kan ingen af os vide,
> om der er noget lusk i det. Chefer er lige

Hej igen.

For en ordens skyld må jeg hellere sige, at han er af hankøn.

Men jeg må hellere omformulere mit spørgsmål lidt: Synes I, at
situationen berettiger til at min mand bliver jaloux eller hvad?

Jeg må indrømme, at hvis situationen blev vendt om, så ville jeg da være
lidt irriteret over det, men min mand vil jo aldrig blive gravid, så jeg
synes da ikke, at det helt kan sammenlignes?

Mvh.

Maria

Fra : Janus Høi

Dato : 05-05-02 11:29

"Maria Petersen" <saloki2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
..

> Men jeg må hellere omformulere mit spørgsmål lidt: Synes I, at
> situationen berettiger til at min mand bliver jaloux eller hvad?

Den givne situation er jo ikke rigtigt noget andre (fremmede) mennesker
hverken kan, eller bør, vurdere.

Men en generel holdning har jeg da:

Hvis ens partner er 'den jaloux type' bør man af respekt for hans eller
hendes holdning, undlade at køre med på sådan en tur. Det ved man vel om
han er inden man tager med.
Men hvis han siger "hvis jeg var den jaloux type, så ville jeg være tosset
over det", er der noget galt. Det er det dér 'hvis' der skæmmer i mine øjne.
Når han formulerer det sådan, er det nok fordi, han ER den jaloux type. Men
så burde han sige/indrømme det direkte.
Og hvis han IKKE er jaloux, er der jo ingen problemer. Så kan det jo være
ligegyldigt, om en anden mand i det tilfælde, muligvis, kunne gå hen og
blive tosset. Det der betyder noget, er pågældende persons holdning. Så er
andres følelser i den forbindelse dybt uinteressante.

Jeg ville ingen problemer have med sådan noget. Min kone heller ikke. Men
jeg ved da at nogle af mine venner (både kvinder og mænd) ville være
betænkelige ved at deres ægtefælle turede byen rundt med en anden.

Men igen, det er en individuel situation hver gang. Hvad der er iorden for
nogle par er det ikke for andre. Og det bør respekteres i alle givne
forhold.
Hvis du virkelig ikke havde fornemmelse for din mands holdning, kender du
den så ihvertfald til næste gang nu.

En anden ting:

Det er tydeligt, at du føler din seksualitet anderledes (og måske mindre
kraftfuld) efter du er blevet gravid.
Det er ikke altid tilfældet. Heller ikke i andres øjne. Ofte kan en gravid
kvinde have en udstråling som er meget tiltrækkende.

Det føler din mand måske også og derfor er han endnu mere på vagt end han
plejer at være.

Dit spørgsmål kommer, efter min bedste overbevisning, ikke helt til sin ret
her i gruppen.
Selvom du er gravid er det ikke et spørgsmål, der er betinget af din
graviditet.
Men i høj grad omhandlende seksualitet og de spændinger som måske, måske
ikke, er imellem platoniske venskaber.

Derfor vil du nok få mere ud af en diskussion om emnet i
news:dk.snak.seksualitet hvor deltagerne nok er sporet mere ind på den
slags, end bleskift, savl og tænder som her i gruppen.

Det var altså bare min holdning. Men andre holdninger kan jo være mindst
ligeså gode.
--
Janus Høi
"Strength and honor"

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-05-02 17:49

In article
> [...]

> lidt irriteret over det, men min mand vil jo aldrig blive gravid, så jeg
> synes da ikke, at det helt kan sammenlignes?

Ville du holde op med at elske din mand hvis han blev tyk og fed?

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 04-05-02 23:03

Hej Martin

On Sat, 04 May 2002 18:39:06 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>Hvilket køn er din chef?

Prøv at læs det hele så opklares det

Snip
> [...]

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-05-02 00:23

In article <6fm8du86crp1nq14d5vunokbtfedl5i8rt@4ax.com>,
Winnie Henriksen <winnie@bitnisse.dk> wrote:

> Prøv at læs det hele så opklares det

Arrrgh, jeg læste det ellers igennem 3 gange. Jeg må have nye briller....

Fra : cloe

Dato : 05-05-02 09:05

> Arrrgh, jeg læste det ellers igennem 3 gange. Jeg må have nye briller....
>
> --
> MVH Martin Edlich
> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
> Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Synes ikke det kan gøre så meget, rart nok at holde sig gode venner med
chefen Det kommer vel også an på hvordan forholdet så er til manden der
hjemme som man venter barn med. Det er nu en gang rart at kunne lave ting
hver for sig, at se andre mennesker end lige den man deler bord med, så
længe det er uskyldigt.

Fra : Fribytteren Lars J. ~

Dato : 05-05-02 10:00

Hej Maria,

jeg synes det lyder som en rigtig god arbejdsgiver du har. Desværre
skriver du ikke hvad 'hyggeturen' egentlig bestod af.

Mange af de forhold der mangler i dit indlæg, så som -hvor stor er
virksomheden? -hvad er din stilling i virksomheden? -var hyggeturen
kun en restauranttur med middag? og så videre, kan give utrolig mange
forkerte opfattelser af din lille hyggetur med chefen.

Er du en lille ubetydelig ansat i en stor virksomhed med hundrede af
kvindelige ansatte og hvor der sjældent er kontakt mellem chefen og de
ansatte, så vil jeg nu også synes er det var et mærkeligt påfund af
chefen.

Skulle du være ansat på en mindre virksomhed, med næsten lutter
mandlige ansatte og hvor du muligvis er den eneste i den fødedygtige
alder, og hvor chefen er i bedstefar-alderen med en faderlig omsorg.
Så behøver din mand ikke at være jaloux. Er chefen yngre, så kan
følelserne hos en ung næsten far være svære, men lader ikke til at
være hos din mand.

Jeg vil blot opfordre dig og din mand til at sige tak til chefen for
hans omsorg for dig og så glæde jer til den store glædelige
begivenhed.

Og til sidst vil jeg blot sige til jer:

»Love conquest all!« Kærligheden overvinder alt.

Men hjertevarme hislner fra

Lars Kristensen

Fra : Maria Petersen

Dato : 05-05-02 17:44

"Fribytteren Lars J. Kristensen" <fribytteren@ofir.dk> wrote in message

> Hej Maria,
>
> jeg synes det lyder som en rigtig god arbejdsgiver du har.
Det synes jeg også især når man tager i betragtning, at jeg kun har
været der i
to måneder.

Hyggeturen bar mere præg af at være en "skovtur" og mere vil jeg helst
ikke sige- andet end det var fuldstændigt uskyldigt og utroligt skægt
.

Chefen er bestemt ikke en bedstefartype, aldersmæssigt så er han lidt
ældre end jeg og desuden er han ugift.

Så jeg ved ikke om det gør det mere forståeligt, at min mand er lidt
negativ over det, men jeg kan altså ikke se nogen grund til det.
Normalt er det da mig som sidder og passer børn, mens han er ude og more
sig. Det siger jeg da ikke et kvæk til, for jeg stoler da på ham.
Jeg har da ærligt og redeligt fortalt hvad jeg lavede på den tur.

Mvh.
Maria

Fra : vagn torup

Dato : 05-05-02 13:09

Hej Maria
For at kunne give dit et ordentligt svar, ville jeg også gerne vide, hvad
den tur konkret indebar.
Jeg havde personligt takket nej til en tur, ikke fordi min bedre halvdel er
jaloux, men fordi jeg synes, det virker som en underlig ting at gøre og alle
mine alarmklokker ville ringe.
Hvis du er synligt gravid, som du skriver, kan det jo ikke være en
"tillykke" tur, for han må jo så have kendt til graviditeten længe.
Han må vel også have givet dig en begrundelse for, hvorfor du skulle tage
med??
Det er helt sikkert at der findes søde og rare chefer som gerne giver deres
ansatte noget ekstra, men en tur virker som sagt som noget underligt på mig.
Jeg vil desuden tilslutte mig (tror det var Martin) at gravide virker
utrolig sexede på nogle mænd, så en stor mave er absolut ingen hindring for
at en mand ønsker sex.
Dit egentlige spørgsmål gik på om din kæreste bør være jaloux. Jeg synes i
hvert fald ikke, det er mærkeligt, hvis han bliver det. Måske skulle du have
ringet til ham og hørt hans mening inden du sagde ja.
MVH Rikke
Maria Petersen <saloki2000@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b7a0affd6bd32fae705b849efada6cb7.82327@mygate.mailgate.org.

Fra : Tomas O.

Dato : 05-05-02 16:58

Maria Petersen skrev:

SNIP

> Så, hvad synes I? Er der noget lusk i, at en gravid kvinde
> tager ud og køre med sin chef?

Burde dne her ikke være havnet i dk.snak.seksualitet? hvor vi
debatterer sex og samliv. hvad har dette indlæg md familier og
barn at gøre? Ja ja det kan gå ud over din familie men dte
forholder du dig ikke til i indlægget altså er indlægget offtopic
her?

Hilsen
Tomas
FUT dk.snak.snik

Fra : Maria Petersen

Dato : 05-05-02 18:06

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> [...]
> barn at gøre? Ja ja det kan gå ud over din familie men dte
> forholder du dig ikke til i indlægget altså er indlægget offtopic

Hej.

Grunden til at jeg ikke lægger indlægget i den gruppe som du foreslår
er ganske enkelt den, at jeg ikke tænker på noget som helst med
seksualitet lige nu. Det er nok snarere den kommende familieforøgelse
jeg har i tankerne og det faktum at jeg finder min mands reaktion lidt
besynderlig.

Mvh.

Maria

Fra : Janus Høi

Dato : 05-05-02 19:52

> [...]
> er ganske enkelt den, at jeg ikke tænker på noget som helst med
> seksualitet lige nu. Det er nok snarere den kommende familieforøgelse

Ikke desto mindre er det et spørgsmål som hører hjemme i
news:dk.snak.seksualitet, hvad enten /du/ tænker seksualitet eller ej.

Som hos enhver anden gravid kvinde, vil dine tanker mest af alt beskæftige
sig med familieforøgelse i omkring 9 måneder. Det er meget normalt, men
livet går jo ikke i stå af den grund.

Så selvfølgelig har du din forestående fødsel i tankerne, men den har stadig
intet med dette at gøre.

[Hyperbel]
Hvis du om en uge vil sælge en kommode som du ikke får plads til når den
lille kommer, vil du jo heller ikke sætte den til salg her i gruppen, bare
fordi du "har den kommene familieforøgelse i tankerne", mens du sælger den.
[/Hyperbel]

--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Maria Petersen

Dato : 05-05-02 20:37

"Janus Høi" <hoi***@jagi.com> wrote in message

> [...]
> fordi du "har den kommene familieforøgelse i tankerne", mens du sælger den.

Hej.

Jeg synes stadig ikke at den hører til i den gruppe, for hvad h... har
det med seksualitet at gøre.
Jeg er gravid og har været ude for noget som altså ikke passede min mand
og da dette er en gruppe hvor familien er diskussionsemne, så var det da
oplagt at skrive her. Hvem ellers end andre vordende
fædre/fædre/ægtemænd
kan fortælle mig, hvad der helt præcist generer min mand?
Omvendt, så er det da lige så rart for mig at høre hvad vordende
mødre/mødre
mener om dette; om det er mig eller min mand der fuldstændig misforstår
situationen.

Mvh.

Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-02 21:00

"Maria Petersen" <saloki2000@yahoo.dk> wrote in message

> Hej.
>
> Jeg synes stadig ikke at den hører til i den gruppe, for hvad h... har
> det med seksualitet at gøre.

jeg vil lige give janus ret.... dit indlæg vil du have større sansynelighed
for at få konkrete svar på i en gruppe som dk.snak.seksualitet.....
dit problem har intet med seksualitet at gøre... det er korrekt... men det
har en helvedes masse med samliv og parforhold at gøre... hvilket i d.s.s
også er inkluderet i fundatsen...

> Jeg er gravid og har været ude for noget som altså ikke passede min mand
> og da dette er en gruppe hvor familien er diskussionsemne, så var det da
> oplagt at skrive her.

gruppen her er beregnet til debatter der omhandler "and i quote" :
Formålet med gruppen er diskussion af børnerelaterede emner,
så som:

* Graviditet og fødsel
* Ernæring / kostvaner
* Sovevaner
* Opdragelse
* Pasning (dagpleje/vuggestue/børnehave/SFO......)
* Børn og medier - underholdning/kvaliteten?
* Børnesygdomme
* Legetøj
"end quote"

Hvem ellers end andre vordende
> fædre/fædre/ægtemænd
> kan fortælle mig, hvad der helt præcist generer min mand?

der er ingen der kan fortælle dig hvad det er der generer din mand ud over
din mand...... hvis han er utryg ved situationen må du erkende det og
acceptere det....
og til din orientering så findes der et dejligt stort udvalg af mænd i
d.s.s, som for størstedelens vedkommende er langt mere åbne overfor den type
tanker og følelser som du efterlyser her......

> Omvendt, så er det da lige så rart for mig at høre hvad vordende
> mødre/mødre
> mener om dette; om det er mig eller min mand der fuldstændig misforstår
> situationen.

vil du bare have ret så tror jeg du er kommet til det forkerte sted..... så
bør du nok opsøge en god veninde der kan klappe dig på skulderen og sige
"det er vel nok synd.. han er også bare et fjols der intet forstår".... hvis
du søger råd og vejledning og gerne vil gøre noget ved sagen så mener jeg
igen som janus at du har langt større chance for konkrete svar og hjælp i
d.s.s...........

her er emnet: Gruppen er ment som et frit forum for snak og diskussioner om
alt, der har relation til erotik, sex, _samliv_, _parforhold_ og
menneskets seksualitet.

jeg vl lige understrege at jeg ikke er ude på at gøre dig vred eller
lignende... men hvis du er interesseret i at få nogle svar der kan hjælpe,
så hjælper det altså også at ramme den rette gruppe...
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Janus Høi

Dato : 05-05-02 22:43

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
<SNIP>
> [...]
> har en helvedes masse med samliv og parforhold at gøre... hvilket i d.s.s

Well spoken!

--
Janus Høi
"Well, the thing on my mind right now isn't the good coffee in my cup,

Fra : Maria Petersen

Dato : 06-05-02 07:43

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> har en helvedes masse med samliv og parforhold at gøre... hvilket i d.s.s

Hej Sabina

Det er da muligt, at det umiddelbart forekommer som noget der vedrører
mit samliv, men der har tidligere været indlæg her i gruppen, som jeg i
grund og bund synes at jeg selv har oplevet og det der nu er sket er
bare
en forlængelse af det.
Det indlæg jeg tænker på er "familieforhold og problemerne dermed", hvor
manden synes, at konen er for krævende.

Jeg har to børn i forvejen på 5 og 3 år, som jeg stort set har gået og
passet alene fordi min mand skulle arbejde, passe sine hobbies og hvad
ved jeg. Jeg har stort set altid accepteret det, fordi at jeg ikke mente
at det ville give noget fornuftigt at skændes om det, men vi har da
snakket om det og hver gang har han opfordret til at jeg begyndte at gå
til et eller andet igen.
Det havde jeg ikke lyst til fordi jeg synes at det ville være synd for
ungerne, at enten den ene eller den anden af forældrene var væk
halvdelen
af ugen.
Nå men, så lykkedes det mig for en gangs skyld at lave noget som en kort
stund fik mig til at glemme mand, børn, graviditet, osv. og så er det
også galt.

Det der piner mig lidt er, at vi faktisk har et rigtigt dejligt
parforhold, det hænder at vi bliver uenige om noget, men jeg synes ikke
at der nogensinde har været noget som berettiger min mand til at være
sur over, at jeg morer mig på mit arbejde. Vi har trods alt været sammen
i otte år, så han burde kende mig.

Jeg synes stadig, at de mennesker på siden her har lettere ved at sætte
sig ind i situationen, men jeg skal nok forføje mig over i den anden
gruppe.

Mvh
Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-05-02 08:01

> [...]
> mit samliv, men der har tidligere været indlæg her i gruppen, som jeg i
> grund og bund synes at jeg selv har oplevet og det der nu er sket er

det er jo et spørgsmål om opfattelse..... jeg mener ( som andre) at når det
involverer parforholdet og en 3. person så er det primært omhandlende samliv
og parforhold frem for familie.... det er jo egentlig ikke ( i min
opfattelse) direkte relateret til jeres børn......

> Det indlæg jeg tænker på er "familieforhold og problemerne dermed", hvor
> manden synes, at konen er for krævende.

hvilket igen relaterer til deres barn og omgangen hermed..... det moderen
krævede var at faderen tilbragte mere tid med familien....

> [...]
> Det havde jeg ikke lyst til fordi jeg synes at det ville være synd for
> ungerne, at enten den ene eller den anden af forældrene var væk

det kan jeg til fulde følge dig i.....

> Nå men, så lykkedes det mig for en gangs skyld at lave noget som en kort
> stund fik mig til at glemme mand, børn, graviditet, osv. og så er det
> også galt.

jeg kender det godt*G* mænd er nogle spøjse størrelser

> [...]
> at der nogensinde har været noget som berettiger min mand til at være
> sur over, at jeg morer mig på mit arbejde. Vi har trods alt været sammen

jeg er ked af at sige det men 8 år sammen med en person forhindrer ikke en
eller begge i at forandre sig eller holdninger.... vi udvikler os alle
sammen hele tiden... måske er din mand bare bange for at du udvikler dig væk
fra ham??

> Jeg synes stadig, at de mennesker på siden her har lettere ved at sætte
> sig ind i situationen, men jeg skal nok forføje mig over i den anden
> gruppe.

jeg gentager... der er mange søde og rare mennesker i dss.... mange af dem
familiemennesker der også kan have gennemgået hvad du oplever nu....
og desuden er der tilsyneladende langt flere der skriver og læser i dss end
her, ergo vil dit spørgsmål komme længere ud

fut: dk.snak.seksualitet ( follow up to)