Print af webside. Fjern header og footer
Fra : Holmes

Dato : 04-05-02 14:10

Hej gruppe!

Jeg sidder og roder med at lave nogle udskriftsfunktioner (IE6) til min
hjemmeside.

Er det muligt at scripte sig ud af at fjerne header og footer fra
udskriften?
Her tænker jeg på den, som IE selv sætter på - Url, Page x of y og alt det?

Holmes

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-02 17:11

Sat, 4 May 2002 15:10:12 +0200, skrev "Holmes" <none@none.sk>:

>Er det muligt at scripte sig ud af at fjerne header og footer fra
>udskriften?

Nej, det indstiles i browseren.

Og dog, det er muligt, hvis du kigger på
<http://www.meadroid.com/scriptx/>, men det kræver at brugeren
downloader noget og det virker kun i IE 4.+
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Holmes

Dato : 04-05-02 22:24

[...]
Tak for svaret...
> Nej, det indstiles i browseren.

Ja....siden har jeg fundet ud af, at jeg *kan* kode mig ud af det....men
tilsyneladende kun i C++

> Og dog, det er muligt, hvis du kigger på
> <http://www.meadroid.com/scriptx/>, men det kræver at brugeren
> downloader noget og det virker kun i IE 4.+

Det ville for så vidt være i orden - det er noget meget specifikt til et
intranet... udskrift af formularer og sådan. Ingen ballade der. Jeg kigger
på det. Tak for hjælpen

Holmes

Fra : Tinky Winky

Dato : 06-05-02 21:52

> [...]
> intranet... udskrift af formularer og sådan. Ingen ballade der. Jeg kigger

Har du overvejet at lave dem som on-the-fly genererede PDF filer? Man skal
selvfølgelig kode, men hvis du alligevel skal kode... PDF virker også på
flere platforme end lige Windows &IE4+

Fra : OZ

Dato : 06-05-02 22:21

"Tinky Winky" <twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at lave dem som on-the-fly genererede PDF filer? Man skal
> selvfølgelig kode, men hvis du alligevel skal kode... PDF virker også på
> flere platforme end lige Windows &IE4+

Mit spm. har ikke så meget med subj. at gøre!! Men hvordan laver man PDF on
the fly, bare nysgerrig???

Med venlig hilsen

Oz

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-02 08:32

"OZ" <no_spam_gonzo@strike-team.com> skrev i en meddelelse
> Mit spm. har ikke så meget med subj. at gøre!! Men hvordan laver man PDF
on
> the fly, bare nysgerrig???

Det gør man serverside f.eks. med ASP.NET:
<http://www.aspnextgen.com/howto/default.aspx?id=26>

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-05-02 10:45

> on
> Det gør man serverside f.eks. med ASP.NET:
> <http://www.aspnextgen.com/howto/default.aspx?id=26>

Eller tager den hårde måde; sætter sig ind i PDF-standarden og genererer
PDF-koden i ASCII format med noget almindelig ASP.

Sigh, det var nogle hårde dage...

mvh
Kim Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-02 10:51

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse
> Eller tager den hårde måde; sætter sig ind i PDF-standarden og genererer
> PDF-koden i ASCII format med noget almindelig ASP.

Og hvis man ikke har fået nok implementerer man en VBScript-klasse der kan
zippe dokumenter

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-05-02 11:35

> Og hvis man ikke har fået nok implementerer man en VBScript-klasse der kan
> zippe dokumenter

Jeg stoppede efter min ASCII-PDF-engine....

mvh
Kim Jensen