problemer med Dlink 804 router
Fra : Jens D

Dato : 03-05-02 18:15

Jeg har en Dlink 804 router koblet på en ADSL forbindelse med fast
ip-adresse. Jeg har problemer med routeren taber ip-adressen og skal
konfigureres igen. Det sker ca. 5-6 gange om dagen. Jeg har downloadet den
seneste firmware og endvidere har jeg fået mailet en beta-version fra Dlink,
men uden held.

Er Dlink-routeren noget skidt eller er der noget jeg kan prøve at gøre ?

//Jens

Fra : Brian Strate

Dato : 03-05-02 18:47

Har samme router og det er aldrig sket for mig.
så den må være defekt.

Fra : Per Krabbe

Dato : 04-05-02 09:31

Hvilken firmware bruger du ?

Hvor i landet befinder du dig ?

Har du fast ip ?

Hvor langt tid går der fra du rebooter til du får tildelt en ip ?

Har du TDC BB ??

Jeg stiller disse spørgsmål for at lokalisere min egen fejl med D-Link
DI-804

Med venlig hilsen
Per Krabbe
perkrabbe@hotmail.com

Fra : Lexus

Dato : 04-05-02 11:21

Hej Jens

Jeg har i 4½ måned haft samme problem, og DI 804 har været byttet 3 gange.
Hvordan gen konfigurere du ? Jeg spørger fordi jeg har betalt for en
totalløsning, og brochuren er ikke på dansk. Du må gerne skære det ud i pap.
Et eller andet siger mig, at 3 nye routere ikke kan være defekte, måske er
det netværket, og jeg har stillet spørgsmålet til nyhedsgruppen
dk.edb.Internet.

Hilsen Lene

Fra : Jens D

Dato : 05-05-02 17:35

Hej igen

Jeg har prøvet flere forskellige ting. Jeg har prøvet at anvende routerens
standardopsætning. Jeg har også prøvet at indtaste min faste ip-adresse i
konfigurationen, men uden virkning. Jeg har utallige gang talt med TDC´s
ADSL-support der bare giver en sludder for en sladder, men de erkender
problemer med Dlink-routeren. De rapporterer bl.a. om at min router i
perioder "henter" en ip-adresse 15 gange i minuttet mod det normalt 1 gang
hver halve time. Iøvrigt giver de ikke support på routeren selvom den er
købt hos TDC.

Jens

Fra : ....

Dato : 08-05-02 00:45

Jeg har samme problem med min Dlink 804 router.
Jeg kan ikke finde ud af om det er TDC, eller min router der fejler.

Jeg bor på Falster.
Fast IP ( når det virker )
Det er ikke altid den kommer op at køre igen, så skal jeg vente 1 time, og
kan så prøve igen.
Den genstarter på ca. 1 min, hvis den gør det.

Egentlig tror jeg at TDC smider mig af, for det sker fuldstændigt
umotiveret. Jeg kan side og kigge på at en af ungerne surfer, og pludselig
er der lukket. Det samme sker også når jeg selv, f.eks. henter news.

Når jeg ringer eller skriver til TDC og brokker mig, så holder det op i et
par uger, hvor efter det starter igen.

Hvis jeg ikke finder en løsning ret hurtigt, så bliver jeg nød til at prøve
en anden udbyder, for jeg kan ikke leve med den manglende stabilitet, når
jeg får en FTP op at køre.

Men hvis det er routeren, så vil det jo være nemt at løse.

Mvh
Thomas

Jens D <invent@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aaugj6$ihs$1@sunsite.dk...