css placering af iss dokumenter
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-05-02 14:54

Jeg er ved at omlægge min side fra frames til css/ssi og er ikke helt med på
hvordan man placerer ssi sider med css.

Lad os antage at jeg har tre sider

1 top.asp
2 menu.asp
3 indhold.asp

hvordan bestemmer jeg størrelse og placering af de tre sider?

Jeg har læst css og ssi siderne på html og har ikke kunne finde svar der,
men måske er der en der har en anden url, der forklarer hvordan man placerer
indholdet at et dokument på en side.

Ellers vil jeg være glad for et eksempel jeg selv kan tilpasse til min side

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Ordbog: Formgiver = Person der giver bagerudstyr væk.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-05-02 17:07

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> wrote in message
> Jeg er ved at omlægge min side fra frames til css/ssi og er ikke helt med

> hvordan man placerer ssi sider med css.

Det er en forkert antagelse at man bare bruger SSI og opnår samme effekt som
med frames, ssi er blot(blandt andet) en metode til at genbruge det samme
stykke kode igen og igen. Lad os sige at vi har en side kaldet
inkluderfil.asp med følgende indhold:

<h3>Test Tekst</h3>

Og at vi inkluderer denne side side ind i vores html sådan her:

<!-- #include file="inkluderfil.asp" -->

Dette er præcist det samme som at skrive:

<h3>Test Tekst</h3>

Derfor bestemmer du blot størrelse og placering som du vil gøre i almindelig
HTML enten vha. en tabelstruktur eller ved at bruge css-floats i sammenspil
med div-containere

--
Jakob Andersen

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-05-02 18:01

> [...]

> 2 menu.asp
> 3 indhold.asp
>
> hvordan bestemmer jeg størrelse og placering af de tre sider?

Du omkranser dem med et div element du positionerer med CSS. F.eks:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/loose.dtd">
<head>
<title>CSS/SSI-eksempel</title>
<!--
..top
{
position: absolute;
top: 0 px;
width: 100%;
height: 100px;
}

..menu
{
position: absolute;
top: 110 px;
left: 0 px;
width: 200px;
height: auto;
}

..indhold
{
position: absolute;
top: 110 px;
left: 210 px;
width: auto;
height: auto;
}
-->
</head>
<!--#include virtual="stien/til/top.asp"-->
<!--#include virtual="stien/til/menu.asp"-->
<!--#include virtual="stien/til/indhold.asp"-->

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-05-02 19:09

"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote in message

> Du omkranser dem med et div element du positionerer med CSS. F.eks:

Det var lige et sådant eksempel jeg var ude efter. MANGE TAK.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-05-02 19:54

> [...]

> height: auto;
> }

> <!--#include virtual="stien/til/indhold.asp"-->

Når man så skal skifte indhold i indholdssiden fra et link i menueen, hvad
gør man der? Et link ser fx således ud nu, <a
href="countryindex.asp?action=vis&location=Greenland" >Greenland</a> Men
hvordan fortæller jeg at den skal vises hvor <div class="indhold"> vises?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-05-02 22:25

> [...]
> hvordan fortæller jeg at den skal vises hvor <div class="indhold"> vises?

Det gør man ikke du bliver nødt til på din countryindex.asp at inkludere
menu osv. vha. SSI., som jeg sagde i det første indlæg kan SSI ikke
sammenlignes med Frames. Den eneste lighed er at du får mulighed for at dele
din side op i fragmenter så f.eks. en menu kun skal rettes et sted.

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-05-02 09:08

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> [...]
dele
> din side op i fragmenter så f.eks. en menu kun skal rettes et sted.

OK, så tror jeg at jeg er ved at være med.