bundkort p5i430VX-250 ?
Fra : Marie

Dato : 02-05-02 18:40

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. bundkort p5i430VX-250. Jeg har taget de såkaldte
connectors, de små "ledninger" som skal sættes på bundkortet ned til
følgende, Keyboard, Hard Disk LED, Keylock (KB-Lock), Speaker, Turbo LED,
CPU Fan Power, Reset Switch, Hardware Green, et.c. Nu skal jeg have dem i
igen og kan ikke finde ud af det.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælp mig.

Mvh

Marie
mariefabricius@adslhome.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-05-02 19:32

"Marie" <mariefabricius@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen og kan ikke finde ud af det.
>
> Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælp mig.

Jeg vil da gerne prøve:

Ved du hvilke af disse små ledninger der hører til de forskellige
funktioner? (Ofte er det skrevet på de små stik)

Har du en manual til bundkortet?

Hvis du kan svare ja til ovenstående er du godt på vej.

I manualen burde du kunne se hvor de forskellige stik skal sidde på
bundkortet - Er du heldig står det endda på selve bundkortet.

Stikket til Hard Disk LED kan vendes forkert - Hvis du får det vendt forkert
vil dioden enten lyse hele tiden eller slet ikke lyse - Du ødelægger ikke
noget ved at vende den forkert så prøv dig bare frem her.

Stikket til Keylock (KB-Lock) kan ikke vendes forkert.

Stikket til Speaker kan ikke vendes forkert.

Stikket til Turbo LED kan vendes forkert - Hvis du får det vendt forkert vil
dioden enten lyse hele tiden eller slet ikke lyse - Du ødelægger ikke noget
ved at vende den forkert så prøv dig bare frem her.

Stikket til CPU Fan Power burde være anderledes end de øvrige - Her skal du
være påpasselig og sikre dig at blæseren kører straks du tænder for PC'en.
Gør den ikke det skal du øjeblikkelig slukke for den igen - Ellers kan du
brænde din CPU af.

Stikket til Reset Switch kan ikke vendes forkert.

Hardware Green aner jeg ikke hvad er, men vend tilbage og fortæl hvordan det
går.

Du er selvfølgelig velkommen til at spørge igen.

Claus

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-05-02 19:45

Marie <mariefabricius@oncable.dk> wrote:

> [...]
> Speaker, Turbo LED, CPU Fan Power, Reset Switch, Hardware Green,
> et.c. Nu skal jeg have dem i igen og kan ikke finde ud af det.

Det var en af de svære. Det er ikke sådan lige til at finde.
Det er vist sådan en her.
http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/products/vx1.htm
Kan det passe?

Desværre er "manualen" nok lige tynd nok.
http://www.qdigrp.com/qdisite/driver/VX%20I.ZIP

Prøv og skriv en mail til firmaet. Måske kan de hjælpe.

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Marie

Dato : 02-05-02 23:19

Hej igen

Det ser ud til at jeg nu har samlet det rigtig men skærmen er i sort. Intet
billede og grafikkort+skærm virker når jeg sætter det til en anden computer,
så noget gør jeg aligevel forkert............

HVAD ?

Håber I stadig har mod på at hjælpe og komme med forslag.

På forhånd tak

Marie

----------------------

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-05-02 07:59

> [...]
computer,
> så noget gør jeg aligevel forkert............

Som jeg forstår dig så har du forbundet alle stikkene og startet computeren
op.
Herefter kan du konstatere at skærmen forbliver slukket.
Anvender du en anden skærm tændes denne og du kan se billedet på den.

Er ovenstående korrekt forstået?

Claus

Fra : Marie

Dato : 03-05-02 10:11

Nej, Hvis jeg tager skærm og kort over på en anden computer så fungerer de.
Men hvis jeg jeg tager en anden skærm og et andet kort og sætter til den der
"ikke virker" så er skærmen sort.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-05-02 11:33

> [...]
de.
> Men hvis jeg jeg tager en anden skærm og et andet kort og sætter til den

Ok Marie. Jeg antager at computeren kørte inden du afmonterede alle disse
små ledninger, korrekt?

Dette betyder at du stadig ikke har fået forbundet ledningerne korrekt.

Har du fået mærket stikkene op?

Har du fundet manualen til bundkortet?

Claus

Fra : Marie

Dato : 03-05-02 01:09

Hej igen

Der står intet på stikkene til gengæld er

stik nr.

1 Rød med 2 pins
2 Blå med 2 pins
3 Grøn med 1 pin
4 Hvid med 1 pin
5 Gul med 2 pins
6 Orange med 3 pins
7 Sort/rød med 4 pins

hmmm.......???

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-05-02 07:56

> Hej igen
>
> Der står intet på stikkene til gengæld er
>
> stik nr.
>
> 1 Rød med 2 pins
> 2 Blå med 2 pins
> 3 Grøn med 1 pin
> 4 Hvid med 1 pin
> 5 Gul med 2 pins
> 6 Orange med 3 pins
> 7 Sort/rød med 4 pins

Ja det må du nok sige!

Ved du hvad kabinettet hedder? (fabrikant og type)

Måske vi så på fabrikantens hjemmeside kan finde infor om de enkelte stiks
funktion.

Well... i dit sted ville jeg tage hver enkelt stik og så følge ledningerne
indtil jeg med sikkerhed kan sige hvilken funktion de er til. Derefter ville
jeg mærke dem tydelig op.

Claus