HILFE
Fra : Fairware

Dato : 02-05-02 14:46

Thjja så må jeg vel bide til korset og spørge herinde :)

Jeg har BredBåndsBolagets (nu DB A/S)10 mbit forbindelse som er sat op via
DHCP...

Mit problem er jeg har det både i min forretning og i mit hjem, når jeg
rykker den ene maskine fra mit hjem ned i forretningen og viceversa så kan
jeg ikke få maskinen på...

Yderligere har jeg et problem med at hvergang maskinen derhjemme skal forny
sin IP ryger forbindelsen mellem mine 3 comps derhjemme så jeg ikke kan se
nogen af dem :/

Jeg syntes selv før jeg var en haj til netværk, men de her to probz har
virkelig slået benene væk under mig grrrrr..

Lidt info de er checket:
1. BBB logger ikke MAC adresser så der er ikke nogen ARP logs....
2. Kører ren DHCP med lukket netværk så folk udenfor ikke kan se hinanden
(f.eks. andre i ejendommen) men problemet ligger så alligevel på indersiden
(min switch).... styre systemet er win98 på begge (dual boot w2k)....
3. alle de gængse dumme probz er checket (netkort konfig osv osv)

kan problemt ligge i en logging fra win98 side ???
hvis ja hvor sletter jeg hehehe

Fra : Jensen

Dato : 02-05-02 22:30

"Fairware" <Info@fairware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forny
> sin IP ryger forbindelsen mellem mine 3 comps derhjemme så jeg ikke kan se

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvordan deler du den
forbindelse???
Som jeg læser det har du tre computere, på en forbindelse med en ekstern IP
addresse ???

Jensen