Registrere dll
Fra : Casper Clausen

Dato : 05-02-01 13:47

Hej NG

Er der én der ved hvordan man registrerer en dll-fil??
Jeg har downloadet et program fra
http://www.vbaccelerator.com/codelib/gfx/iconex.htm

og der skal man bruge en dll som hedder SSubTmr.dll som jeg også har
downloadet, men der står at man skal "Make sure you have loaded and
registered this before trying the project", men der står ikke hvordan. Jeg
mener at kunne huske at man kan gøre det fra kør-promten??

Venlig hilsen
Casper Clausen

Fra : Niels

Dato : 05-02-01 16:05

"Casper Clausen" <casperc@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> registered this before trying the project", men der står ikke hvordan. Jeg
> mener at kunne huske at man kan gøre det fra kør-promten??

Det gøres ved hjælp af RegSvr32.exe.

I dit tilfælde

Regsvr32 D:\xxx\SSubTmr.dll

Der kan opstå problemer hvis SSubTmr.dll kræver andre dll'er
Afregistrering gøres med -u

MVH

Niels G

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-02-01 18:32

Hej Casper

> [...]
> registered this before trying the project", men der står ikke hvordan. Jeg
> mener at kunne huske at man kan gøre det fra kør-promten??

Hvis du som jeg ikke gider rode rundt i dos kan du også bruge et stykke
tredieparts software.. Jeg har to gode forslag:

http://www.vbclarity.com/products/default.asp?CatID=shellext (med denne får
du et nyt punkt i højrekliksmenuen for DLL, OCX og TLB)

eller....

http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm/resources/ccrpregutil.htm (et lille
program)

Begge forslag er gratis at benytte..