Fedtforbrændingszoner - skrøne?
Fra : Ultimativos

Dato : 02-05-02 11:05

Er teorierne om fedtforbrændingszoner blot skrøner?
Og er det hele så simpelt, at jo hårdere man træner (= højere puls), jo mere
fedt forbrænder man?

m.v.h.

Fra : B.Ikkala

Dato : 02-05-02 12:34

Thu, 2 May 2002 12:05:17 +0200, "Ultimativos" <"prikke@mail.dk">

>Er teorierne om fedtforbrændingszoner blot skrøner?

Tjaeh ... der er IMHO tale om en overfortolkning af måleresultater.

>Og er det hele så simpelt, at jo hårdere man træner (= højere puls),
>jo mere fedt forbrænder man?

Jo hårdere du træner, desto mere forbrænder du. Alt efter intensiteten
er det dog ikke nødvendigvis fedt du forbrænder.

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 03-05-02 09:47

Mens jeg skrev dette indlæg dukkede adskillige andre henvisninger op til den
artikel på motion-online jeg ville henvise til, så det vil jeg lade være
med. Mine konklusioner er:

-Hvis du vil tabe dig, så gælder det om at lave så meget som muligt. Men
selvfølgelig skal kræfterne prioriteres; Man taber mere fedt ved at løbe 1
time med 12 km/t end ved at løbe ½ time med 15 km/t.

-Hvis man træner med henblik på visse konkurrencer (som f.eks. Mr. Fitness)
og - i en periode - har brug for at være ekstremt rippet kan man med fordel
bruge fedtforbrændingszonerne. For dette absolutte fåtal af mennesker
handler det om at tabe ofte ganske små mængder fedt, samtidig med at
muskelmassetabet minimeres for enhver pris.Men det gælder altså - efter min
mening - kun ganske få mennesker, og kun i begrænsede perioder.

mvh

Jens
--
Fjern PHP i min mailadresse hvis du vil skrive direkte til mig :)

Fra : Morten Dall

Dato : 02-05-02 14:13

"Ultimativos"...
> Er teorierne om fedtforbrændingszoner blot skrøner?
> Og er det hele så simpelt, at jo hårdere man træner (= højere puls), jo
mere
> fedt forbrænder man?

Gør dig selv den tjeneste at læse: http://www.motion-online.dk/ufedt_dr.htm
Hvis du stadig ikke forstår det, eller blot er uenig, så findes der talrige
diskussioner om emnet på samme sites diskussionsforum, som i øvrigt altid er
et besøg værd.

Vh.

Morten

Fra : Klaus Jensen

Dato : 02-05-02 15:06

"Ultimativos" <"prikke@mail.dk"> wrote in message
> Er teorierne om fedtforbrændingszoner blot skrøner?
> Og er det hele så simpelt, at jo hårdere man træner (= højere puls), jo
mere
> fedt forbrænder man?

Jeg holder med Morten Dall - læs den fremragende artikel på
http://www.motion-online.dk/ufedt_dr.htm - den forklarer dig det hele. :)

- Klaus