Netværk med blandet styresystemer.
Fra : John

Dato : 02-05-02 09:55

Hej venner.

I mit nye netværk, der som basis bruger Win XP, skal der kobles en maskine
der har WinMe som styresystem.

Vil det kunne gå sammen?

MVH
John

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-05-02 10:21

John skrev:

> I mit nye netværk, der som basis bruger Win XP, skal der
> kobles en maskine der har WinMe som styresystem.
>
> Vil det kunne gå sammen?

Ja, der skulle ikke være nogen problemer.

--
Mvh. Peter

Fra : Søren Lundfald

Dato : 02-05-02 10:23

John <jal@jal.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd0fe31_1@spamkiller.newsgroups.com...

> I mit nye netværk, der som basis bruger Win XP, skal der kobles en maskine
> der har WinMe som styresystem.
>
> Vil det kunne gå sammen?

Ja, ellers ville M$ nok ikke tjene så mange penge som de gør..

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Sven

Dato : 02-05-02 20:07

> Hej venner.
>
> I mit nye netværk, der som basis bruger Win XP, skal der kobles en maskine
> [...]

For nogle virker det, men her har vi rodet med det i ca 4 uger uden at få
det til at virke.
XP er "hovedPC" og Me er "klient" ved delt internetforbindelse. Dette virker
fint og stabilt. PC'erne kan også "se" hinanden, og også de delte drev, men
man kan ikke se HVAD der er på de delte drev, og man kan derfor heller ikke
kopi'ere filer mellem de 2 systemer direkte. Hvis jeg sætter en ftp-server
op på den ene (ligegyldig hvilken en) PC, så kan man godt via ftp sende og
hente filer fra den anden vha TCP/IP, ligesom spil via TCP/IP også fungerer
upåklageligt.

Jeg har spurgt om hjælp bl.a. her i gruppen tidligere, men ingen har kunnet
/ villet hjælpe. Jeg har investeret i nyt kabel, nye netkort og (desværre)
også i winXP. Det skal lige siges, at netforbindelsen virker fint hvis der
winME på begge maskiner, så hardwaren anser jeg for at være iorden.

Sven