Hvorfor funker dette nu ikk ? (CSS)
Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 01-05-02 20:37

Så prøver jeg her i stedet :)

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke virker, det plejer det ellers at gøre.

I toppen, skal der være et baggrundsbillede

I CSS filen er det specificeret i td.top som:
td.top {
width: 620px;
height: 100px;
background-color: #E6E6DC;
background-image: url("images/top1.gif");
background-repeat: no-repeat;
}

men der kommer bare INTET baggrundsbillede, har endda prøvet at smide det i
body men det virker ikke engang ? Hvorfor ?

CSS fil

Håber nogen kan hjælpe :)

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : N/A

Dato : 01-05-02 21:30

Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 01-05-02 21:30

<snip snap>
> Så vidt jeg husker skal du have hele stien med, som nedenstående.
>
> url('http://dinside/images/top1.gif');

Se det hjalp! TAK!

Men det plejer jeg da ikke at gøre, og det andet har da altid virket -
indtil i dag ?

Men mange tak! :)

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : jopa

Dato : 01-05-02 21:33

<riwen@ofir.dk> skrev bla
> Men det plejer jeg da ikke at gøre, og det andet har da altid virket -
> indtil i dag ?

Jo men i dag er jo også en ny dag med sine overraskelser.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-05-02 21:52

riwen@ofir.dk <riwen@ofir.dk> skrev:

> [...]

Det er ikke nødvendigt at have stien med. Det skyldes jo at din css-fil
ligger i kataloget css - og dit billede ligger i images på samme niveau.

Derfor skal du lige et enkelt katalog tilbage. Prøv med:

background:#e6e6dc url(../images/top1.gif) no-repeat;

som samler det hele - læg mærke til ../

Du skal heller ikke bruge gåseøjne eller apostroffer omkring billedstien.

> Men det plejer jeg da ikke at gøre, og det andet har da altid virket -
> indtil i dag ?

Ja, når bare du husker katalogstrukturen

--
Allan

Fra : jopa

Dato : 01-05-02 21:56

"Allan Vebel" skrev .
> Det er ikke nødvendigt at have stien med. Det skyldes jo at din css-fil
> ligger i kataloget css - og dit billede ligger i images på samme niveau.

Ha ha Allan men det funkede da ik!

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-05-02 22:57

jopa <j@jp-web.dk> skrev:

> Ha ha Allan men det funkede da ik!

Jeg har altså testet det på min harddisk - og her har jeg jo ikke hele stien
med. Jeg har læsset Ronnis kode ud på:

http://vebel.dk/test/ronni/ronni.htm

så kan du jo se at det virker. John, altså - er det ikke lidt for tidligt at sige
ha-ha?

Jeg plejer at teste det jeg svarer på - har du oplevet andet?

--
Allan

Fra : jopa

Dato : 01-05-02 23:11

"Allan Vebel" skrev bla...
> så kan du jo se at det virker. John, altså - er det ikke lidt for tidligt
at sige
> ha-ha?

Nej og jo
Det skulle jo kun tydes som at det tilsyneladende virkede hos ham.
Kunne aldrig finde på at drage dit kendskab til CSS i tvivl.
Måske nærmere mit eget der ikke er stort.
I mellemtiden checket min CSS på en af de sider hvor jeg bruger
background-image: ,og jeg må tilstå at jeg også har brugt hele stien, så
godt nok er jeg halvgammel og glemsom men
begge svar dutter åbenbart.

jopa
www.jp-web.dk
www.web-templates.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-05-02 00:52

jopa <j@jp-web.dk> skrev:

> begge svar dutter åbenbart.

Naturligvis duer begge svar - jeg antydede bare at det ikke er nødvendigt
med en direkte sti - og har givet et eksempel på det.

Fred være med det - Ronni har fået et svar der kan bruges til noget

--
Allan