Nybegynder behøver hjælp
Fra : TGJ

Dato : 01-05-02 18:45

Hej,

Jeg er ny indenfor faget.!!!!

Jeg er igang med at forsøge at lave min første hjemmeside.
Jeg vil gerne lave en uden brug af frames, så jeg går udfra at jeg skal lave
den med tabeller.
Siden skal være den klassiske model: en tabel foroven til logobillede, en
menu til venstre og så en hovedramme.

Mit spg er: starter jeg med at lave en side hvor alle tabellerne er
(forside) og så laver jeg resten af siderne som en kopi af denne, bare med
noget andet tekst, for at det virker når man trykker på et link ude i
menutabellen??

Altså:
I menuen har jeg fx kontakt, skal dette så pege på en side der hedder
kontakt.html, der er ens i opbygning med forsiden??

Mvh
Thomas

Fra : jopa

Dato : 01-05-02 19:01

TGJ" skrev bla..
> Altså:
> I menuen har jeg fx kontakt, skal dette så pege på en side der hedder
> kontakt.html, der er ens i opbygning med forsiden??

Ja det lyder da rigtigt

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 01-05-02 19:13

"TGJ" <hoa_dk@hotmail.com> skrev
> [...]
>
> Jeg er igang med at forsøge at lave min første hjemmeside.
> Jeg vil gerne lave en uden brug af frames, så jeg går udfra at jeg skal

Eftersom du alligevel er ved at lære det hele fra bunden, vil jeg anbefale
dig at lave en opbygning via css.

Prøv at tage et kig på følgende artikel: http://www.html.dk/artikler/00006/

> [...]
> (forside) og så laver jeg resten af siderne som en kopi af denne, bare med
> noget andet tekst, for at det virker når man trykker på et link ude i

At lave en template er en udemærket ide. Jeg vil anbefale dig at lave din
via ssi:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Det er måske en stor mundfuld på en gang :)

> Altså:
> I menuen har jeg fx kontakt, skal dette så pege på en side der hedder
> kontakt.html, der er ens i opbygning med forsiden??

Hvis du snakker rent designmæssigt så er det, det mest naturlige valg. Det
forvirrer i hvert fald ikke. Hvis du vil lave forskelligt design fra side
til side, skal det gøres med ekstrem følelese, idet du nok helst ikke vil
have, brugeren tror han er kommet til en anden side (med mindre det er
intentionen forstås).

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk