Hvilken opløsning kører Mandrake installat~
Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-05-02 17:28

Jeg har gang i et projekt der går ud på at bygge en computer om til en
video og jeg havde tænkt mig at bruge et ATI Mach 64 kort med TV udgang til
formålet, det kan nemlig boote på fjernsynet i farver og det hele. Når jeg
kører installationen af Mandrake viser den fint den grafiske installation
på fjernsynet, men jeg kan ikke få XFree til at køre i samme opløsning
efter installationen. Jeg har kigget CD-ROM'en grundigt igennem efter
XFree's configurations fil, men jeg kan ikke funde den. Nogen af jer den
kan give mig et tip til hvordan jeg får det op at køre?

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Helium ~]$ uname -a

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 01-05-02 21:53

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> grundigt igennem efter XFree's configurations fil, men jeg kan ikke
> funde den. Nogen af jer den kan give mig et tip til hvordan jeg får

Et gæt : 640X480

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Bo Simonsen

Dato : 01-05-02 22:26

On Wed, 01 May 2002 22:53:07 +0200, Jacob Gaarde wrote:

> Et gæt : 640X480

Du kan jo også benytte frame buffer installationen (mener det er text)
hvis du har behov for en lavere opløsning, hvilken du kan sætte efter
installationen.

/Bo

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-05-02 07:25

Jacob Gaarde wrote:

> Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> wrote in

> Et gæt : 640X480

Ja, men jeg tænker på opdateringsfrekvens, XFree driver og sådan noget.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Helium ~]$ uname -a
Linux helium 2.4.18-6mdksmp #1 SMP Fri Mar 15 01:24:36 CET 2002 i686 unknown
[lasse@Helium ~]$ uptime
7:01am up 13:41, 3 users, load average: 0.16, 0.09, 0.08

Fra : Kresten Kjeldgaard

Dato : 02-05-02 22:26

> Ja, men jeg tænker på opdateringsfrekvens, XFree driver og sådan noget.

opdaterings frekvensen på de fleste TV (PAL) er 50 Hz, jeg kan forestille
mig at X efter endt installation kører med en noget højere opdaterings
frekvens

--
mvh.
Kresten Kjeldgaard aka Gathond