Relative links
Fra : Jimmy

Dato : 01-05-02 17:40

Hej

Jeg har hevet nogle button symboler ind på min film, og tilføjet actionen
getURL. Mit spørgsmål er om det virkelig kan være rigtigt at jeg kun kan
bruge den fulde adresse når jeg linker?
Kan jeg ikke nøjes med en relativ adresse?
Jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke med en relativ adresse!

Håber der er nogen der kan hjælpe.

--

Jimmy

Fra : Bo Dudek

Dato : 01-05-02 20:34

> [...]
>Kan jeg ikke nøjes med en relativ adresse?
>Jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke med en relativ adresse!
man kan sagtens bruge en relativ adresse.. men jeg ved ikke lige hvad
problemet er i dit tilfælde.. ehm.. bruger du frames eller lignende??

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Jimmy

Dato : 02-05-02 08:01

> man kan sagtens bruge en relativ adresse.. men jeg ved ikke lige hvad
> problemet er i dit tilfælde.. ehm.. bruger du frames eller lignende??

Næh, jeg bruger hele siden uden frames. Jeg har bygget siden op i tabeller i
stedet, og henter det hele ind hver gang der skiftes side. Som URL skriver
jeg nu:

http://www.firmanavn.dk/bibliotek/side.htm

og det virker, men hvad jeg i virkeligheden gerne ville skrive var:

.../bibliotek/side.htm

Men når jeg gør det sidsnævnte prøver den at finde siden, ved i min browser
at skrive:

http://../bibliotek/side.htm

Er det mig der gør noget galt, eller... :)

------

Jimmy

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-05-02 10:59

[...]

> [...]
> at skrive:
>
> http://../bibliotek/side.htm
>
> Er det mig der gør noget galt, eller... :)
aaaah.. så vidt jeg husker, skal du bruger '\' og ikke '/'.. prøv det :)

Mvh
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk