Flash - Bruk av maske
Fra : Pia Andersen

Dato : 01-05-02 17:22

Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg kan få et (importert) bilde (tracet
forøvrig) til å fade fra 100% på den ene siden til 0% på den andre. Jeg har
lagt en maske over og gjort den ene siden til null i gjennomsiktighet, uten
hell. Det kan ikke fade til hvit, for jeg har en bakgrunn jeg gjerne skal la
skinne gradvis igjennom. Kan noen hjelpe meg?

pia

Fra : Brian Andersen

Dato : 03-05-02 18:41

> [...]
la
> skinne gradvis igjennom. Kan noen hjelpe meg?

Du laver bare dit afmaskede billede om til graphic eller movieclip (altså
med billedet og masken). Herefter kan du hive dit graphic/movieclip ind på
scenen og lave en motion tween, hvor alpha er 100 i den ene ende og 0 i den
anden ende (indstilles i Effect).

(Du kan ikke fade ved at lave en alpha-fade på din maske)

/Brian