kryptering
Fra : Søren Pedersen

Dato : 01-05-02 13:37

jeg har 2 harddiske i en samlet enhed på min raidcontroller men hvilket
program skal jeg bruge til at kryptere hele min pc også c: drevet - så det
bliver meget svær at bryde koden af andre end mig selv.
det skal være et program på min. 128 bit kryptering og det skal være hurtigt
og nem at bruge

altså kryptere store mænder data med et meget højt sikkerheds niveau og når
jeg starter maskinen op må det ikke tage ret langt tid ekstra inden den
kører normal og der må ikke kunne bruges andre programmer til at kunne
omgåes krypteringen

min pc indeholder b.l.a. en cpu amd +1700 og 512 ram og kører win 98 og xp
pro

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-05-02 14:21

"Søren Pedersen" wrote:

> [...]
> jeg starter maskinen op må det ikke tage ret langt tid ekstra inden den
> kører normal og der må ikke kunne bruges andre programmer til at kunne

En god sikkerhed vil typisk opnås på bekostning af hastigheden.
Så hvis du vil have både stor hastighed og sikkerhed kan det
være nødvendigt med speciel hardware.

> min pc indeholder b.l.a. en cpu amd +1700 og 512 ram og kører win 98 og xp
> pro

Jeg kender ikke noget til windows, men normalt vil en harddisk-
kryptering ikke kræve ret meget ram. Så mængden af ram er nok
underordnet. (Under Linux er mine 192MB mere end rigeligt).

En hurtig CPU er en stor fordel, med den nævnte CPU kan du nok
opnå en rimelig hastighed. Det skal dog ses i forhold til
harddiskens hastighed. Med et raid system er læsehastigheden
normalt høj, men hvis CPU'en ikke kan følge med, kan du ikke
opnå det samme på en krypteret disk. Jeg vil tro din CPU kan
klare 20-40MB/s, hvor hurtig er din harddisk?

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk