Længede af netværkskabel 2
Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 01-05-02 17:28

Jeg vil starte med at undskylde at jeg starter en ny tråd men den gamle
ved at være så gammel at ingen kan finde den!

med problmemet om at der er 400 meter ned til en lager computer, derfor
vil det måske være lidt for meget at trække fiber ned til den for den kan
hente lidt opdateringer!

At sætte en hub for hver 90 meter tiltaler mig heller ikke!

men en repeater, hvor meget koster sådan en og hvor køber man den?
--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 01-05-02 17:31

"Christian Precht-Jensen" <christian@precht-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil starte med at undskylde at jeg starter en ny tråd men den gamle
> ved at være så gammel at ingen kan finde den!

Den er 3 dage gammel!

Vh
Peter

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 01-05-02 18:08

On Wed, 01 May 2002 18:30:59 +0200, Peter Hindsgaul wrote:

> "Christian Precht-Jensen" <christian@precht-jensen.dk> skrev i en
> meddelelse news:pan.2002.05.01.18.28.06.23151.2033@precht-jensen.dk...
>
> Den er 3 dage gammel!

God point!

Men i mit news program ligger den allerede langt nede
--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 01-05-02 18:24

> Men i mit news program ligger den allerede langt nede
Og nu ligger den længere nede. Skriv dog at du starter en ny tråd fordi du
ikke gider rulle nogle linier ned i stedet for at ingen (dvs. bl.a. mig) kan
finde den.
Vh
Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-02 18:20

"Christian Precht-Jensen" <christian@precht-jensen.dk> wrote in message
> Jeg vil starte med at undskylde at jeg starter en ny tråd men den gamle
> ved at være så gammel at ingen kan finde den!

Det er lidt useriøst det du siger der´

> [...]
>
> At sætte en hub for hver 90 meter tiltaler mig heller ikke!
>
> men en repeater, hvor meget koster sådan en og hvor køber man den?

Kan ikke se hvad man skal man en sådan reperater... en repeater er vel i
virkeligen bare en hub. Den skal da også have strøm.

Det tiltalte dig ikke med en Wireless løsning?

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 01-05-02 20:14

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> Kan ikke se hvad man skal man en sådan reperater...

Forstærke signalet.

> en repeater er vel i
> virkeligen bare en hub.

Man kunne godt kalde det en 2-ports hub, men det er normalt kun at
benytte hub om en multi-port repeater (det bruges ofte som definition).

En repeater er vel elektrisk set noget simplere end en hub, det behøver
vel ikke være meget andet end 8 forstærkere ved siden af hinanden?

> Den skal da også have strøm.

Men den bruger formentlig mindre end en hub.

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-02 20:17

"Henrik Christian Grove" <grove@sslug.dk> wrote in message

> Men den bruger formentlig mindre end en hub.

Øhh, i den henseende ser jeg ikke det som noget problem... Det var nu bare
at have en stander i jorden for hver 90 meter, hvor der også skal være
fremført strøm. Det samme i en kabelbakke... Så skal du finde
firnuligerheder for hver 90 meter...

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 01-05-02 22:11

On Wed, 01 May 2002 21:16:47 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> bare at have en stander i jorden for hver 90 meter, hvor der også skal
> være fremført strøm. Det samme i en kabelbakke... Så skal du finde

Ja, jeg gidder næsten ikke at købe en hub for for hver 90 meter for at
slutte en computer på nettet!

og trådløs, tja så er fiber næsten lige så billigt!

jeg har fået et link til et firma der måske har nogle repetere til salg,
er nok væsenlig billigere end en hub!

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : complex@pc.dk

Dato : 02-05-02 05:56

Længden er 90 meter (100") mellem hver hub/forstærker.

Men jeg har prøvet 300 m mellem 2 rigtig gode (3com) netkort/hub
det var der ikke noget problem i.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Car

Dato : 02-05-02 19:32

"Henrik Christian Grove" <grove@sslug.dk> skrev i en meddelelse

> Forstærke signalet.
Nej en repeater forstærker ikke signalet - den genskaber det oorginale
signal. Hvis den bare forstærkede signalet, så ville den jo også bare
forstærke de evt. fejl der måtte være. Måske en strid om ord. Men "genskabe"
er det rigtige ord.

Fra : Cubus

Dato : 05-05-02 16:05

> [...]
> hente lidt opdateringer!
>
> At sætte en hub for hver 90 meter tiltaler mig heller ikke!

Du kunne evt. anvende coax-kabel. Her kan der være en afstand på
500 m (10BASE5). Kræver så selvfølgelig det rette netkort og port
på switch.

--
Cubus

Fra : Arne Keller

Dato : 05-05-02 21:00

On Sun, 5 May 2002 17:05:24 +0200, "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

>Du kunne evt. anvende coax-kabel. Her kan der være en afstand på
>500 m (10BASE5). Kræver så selvfølgelig det rette netkort og port
>på switch.

Så ville jeg gå efter fiber
Det er bedre, har højere hastighed og er sikkert også billigere.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.