Modtage data fra comport
Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-05-02 11:46

Ved godt det nok er blevet requestet et par gange ... nogen som har noget VB
source dertil??

det ville mit teknologieksamensprojekt blive meget glad for ...

/MD

Fra : Robert

Dato : 01-05-02 12:55

Bare for at sparke igang:

> Ved godt det nok er blevet requestet et par gange ... nogen som har noget
VB
> source dertil??

Tilføj "Microsoft Comm Control" (MSComm32.OCX) til dit projekt.

Sæt com-porten op: ala 9600,n,8,1 - hvilket port et c.

For at modtage data brug flg.:

Private Sub MSComm_OnComm()
Select Case MSComm1.CommEvent
' Handle each event or error by placing
' code below each case statement

' Errors
Case comEventBreak ' A Break was received.
Case comEventFrame ' Framing Error
Case comEventOverrun ' Data Lost.
Case comEventRxOver ' Receive buffer overflow.
Case comEventRxParity ' Parity Error.
Case comEventTxFull ' Transmit buffer full.
Case comEventDCB ' Unexpected error retrieving DCB]

' Events
Case comEvCD ' Change in the CD line.
Case comEvCTS ' Change in the CTS line.
Case comEvDSR ' Change in the DSR line.
Case comEvRing ' Change in the Ring Indicator.
Case comEvReceive ' Received RThreshold # of
' chars.
Dim blabla As String
blabla = MSComm1.Input
Case comEvSend ' There are SThreshold number of
' characters in the transmit
' buffer.
Case comEvEOF ' An EOF charater was found in
' the input stream
End Select
End Sub

.... ikke jordens bedste forklaring ... meeen tid og stuff

Robert

Fra : Mads Andreasen

Dato : 01-05-02 14:34

Hejsa

Lige en ting at være opmærksom på...
Du kan ikke regne med at du ikke har fået flere tegn end RThreshold ved en
comEvReceive. Jeg plejer at sætte RThreshold = 1, så er man sikker på at få
alt med.

-Mads