USB -> IDE/ATA adapter
Fra : Preben Bohn

Dato : 01-05-02 10:16

Hej alle

Er der nogen der ved om man kan få en USB til IDE (eller ATA som det
vel hedder) adapter? Jeg har set en i Zitech
(http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?75397641+NO/products/280334
) men jeg har ingen anelse om det er en sådan. Og selv om det er, er
det til 2.5" HD og koster 745...

Med venlig hilsen

Preben Bohn

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 01-05-02 10:38

Preben Bohn wrote:
> Er der nogen der ved om man kan få en USB til IDE (eller ATA som det
> vel hedder) adapter?

Lige en detalje, det skal være til USB 2.0... .-)

Med venlig hilsen

Preben Bohn

--
This message has been made up using recycled ideas and language
constructs.

Fra : Leony

Dato : 01-05-02 11:24

"Preben Mikael Bohn" <prb@terma.com> skrev i en meddelelse

> Lige en detalje, det skal være til USB 2.0... .-)

En meget vigtig detalje.
Prøv at kigge på denne:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=ALL1238

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 01-05-02 11:48

Leony wrote:
> Prøv at kigge på denne:
> http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=ALL1238

Tak skal du have, det var noget ala det jeg kiggede efter...

Det er egentlig meningen at jeg skal bruge det til at overføre data
hurtigt til PC'en (lyder skørt, ja, men 700-800 kroner er faktisk hvad
jeg har fundet ud af er billigst).

Er der nogen der ved om man f.eks. kan få digitale IO kort (PCI) til en
hastighed af ~20Mbyte/s til omkring 800 dkr eller under? Eller har en
idé til hvordan man ellers kan overføre data så hurtigt?

Med venlig hilsen

Preben Bohn

Fra : Ole & Christina

Dato : 01-05-02 11:52

> Lige en detalje, det skal være til USB 2.0... .-)

Hej Preben,
jeg har selv ledt efter et eksternt 3½" kabinet med både usb2 og fw, og har fundet det hos http://www.ioiusb.com.tw
Hvis du er interesseret, kan vi købe samlet og spare lidt porto. De har også adaptere uden kabinetter (hvis det er noget
selvbyg-noget, du savner...).

--
Mvh Ole S.

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 01-05-02 12:09

Hmmm, could not locate server... Men ellers tror jeg nok jeg er
interesseret, afhængig af prisen...

Med venlig hilsen

Preben Bohn

--
Terma A/S
Space Division

Email : prb@terma.com
Tel : +45 4594 9674
Fax : +45 4594 9699

Web: http://www.terma.com

Fra : Brian Schelde

Dato : 01-05-02 12:17

Prøv http://www.ioiusb.com i stedet for.

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 01-05-02 13:16

Ok, tak for det, det virkede... Det skulle jeg naturligvis selv have
prøvet...

Med venlig hilsen

Preben Bohn

Fra : Ole & Christina

Dato : 01-05-02 14:34

"Preben Mikael Bohn" <prb@terma.com> skrev i en meddelelse news:3CCFCCB0.47357A9A@terma.com...
> Hmmm, could not locate server... Men ellers tror jeg nok jeg er
> interesseret, afhængig af prisen...
Sorry, en typoe, jeg prøvede at slette mit indlæg, men efter Tiscali har "op"graderet deres systemer kan det ikke længere lade sig
gøre. Jeg kontakter firmaet igen og rykker for en prisliste

--
Ole S

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 02-05-02 11:39

Ole & Christina wrote:
> Sorry, en typoe, jeg prøvede at slette mit indlæg, men efter Tiscali har "op"graderet deres systemer kan det ikke længere lade sig
> gøre. Jeg kontakter firmaet igen og rykker for en prisliste

Jeg fik følgende (hvis der er andre der skulle være interesserede):

Re 1: Sample Price
a. USB-121i ------ US$24.0
Kit Includes:
*USB-121i Board
*Y-Shape DC Power Cable (Red, Black, Black, Yellow)
*A-to-B type USB 2.0 Cable in 1.0m length
*Installation Guide

b. USB-121S-F ------ US$25.0
Kit Includes:
*USB-121S-F Board
*Y-Shape DC Power Cable (Red, Black, Black, Yellow)
*A-to-B type USB 2.0 Cable in 1.0m length
*Installation Guide

c. U2FWEIDE35 ------ US$63.0
Kit Includes:
*U2FWEIDE35-1
*AC 100 ~ 240 V to DC +12V 2A Power Adapter.
*6pin-to-6pin FireWire Cable 1.0m length
*Installation Guide

Re 2: Payment and Banking Information
We don't have the credit card payment system so only accept T/T wire
transfer for the payment. We will prepare a P.I (Proforma Invoice) for
you
to remit the payment through the banker by T/T (Telephone Transaction).
You can print out the P.I and submit to banker for remittance.

Our banking information for your remittance is as follow:

BANK NAME:FUBON COMMERCIAL BANK HSINTIEN BRANCH
BANK ADRESS: 1F., No.266,PEI HSIN ROAD,SEC.2,
HSINTIEN CITY,TAIPEI COUNTRY,R.O.C
ACCOUNT NO.,: 014-11-2601385-00
BANK SWITCH CODE: FUBATWTP
ACCOUNT NAME: IOI TECHNOLOGY CORPORATION

Re 3: Freight and Banking Charge
Do you have contracted courier (such as DHL, Fedex, TNT and UPS)
account?
If not we will use TNT to deliver the cargo to you (door to door).
The freight and banking charge is about US$60 (depends on Q'ty).

Your confirmation will be appreciated!

Please let us know if we can be of any further assistance and
thank you for choosing IOI products for your business needs.
We hope to be your IEEE-1394, USB and SCSI partner.

Best regards,
Fred Wu/ Vice President of Sales & Marketing of IOI Technology
Corporation
Tel:886-2-8919 1358 Ext.101
Fax:886-2-8919 1359
email: fred@ioi.com.tw
email: sales@ioi.com.tw
email: ioi1394@ms64.hinet.net
http://www.ioi1394.com
http://www.ioiusb.com
http://www.ioiscsi.com
http://www.ioi.com.tw

Fra : Ole & Christina

Dato : 02-05-02 12:03

Jeg er klar til at bestille, er der andre som vil være med?
Interesserede kan maile mig på denne adresse, jeg organiserer gerne. Med mindre da der er andre, som har brug for fakturaen til
regnskabet...
Det samme firma har mange små specialprint og kabinetter til både SCSI, USB og IEEE1394, så vi kan jo skrabe sammen...
adresser:
http://www.ioi1394.com
http://www.ioiusb.com
http://www.ioiscsi.com

mvh Ole S.

P.S.: Preben, du sidder i Nordjylland?

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 02-05-02 12:31

> Jeg er klar til at bestille, er der andre som vil være med?

Mjah, jeg ved ikke rigtig.... 60$ (eller 30$ hvis vi deler) for fragt
lyder godt nok voldsomt.... Kan du ikke prøve at finde ud af præcis hvad
fragten kommer til at koste? Moms/told kommer jo også oven i, og så kan
det (for mig) egentlig lige så godt betale sig at købe møget i Zitech
til 750 dkr...

Men hvis vi kan få fragt-prisen væsentligt ned, er jeg interesseret i 2
stk USB-121S-M.

> P.S.: Preben, du sidder i Nordjylland?

Nope, I lyngby...

MVH PMB

--
Computers are like airconditioners:
They stop working properly if you open windows.