"optimering"
Fra : Kim J.

Dato : 01-05-02 10:00

Hejsa.
(Knallert : Derbi Senda 97)
Jeg er i gang med at lege med en Standard 50cc Cylinder jeg har faet
fingrende i. Jeg har poleret skylle kanalerne og udstodningskanal. Men jeg
kan jeg gore mere?

Plan:

Plane topstykket : Standard 11.5:1 planes 1 mm.

Skyllekanaler udvides. Men hvilken og hvor?
Jeg kan huske noget med darligt bundtrak pa min maxi hvis man tog for meget
af udstodningskanalen.

Jeg vil lave et forsog sa jeg gider ikke at fa at vide : Kob hellere en 47
cylinder. Ja ja senere. Min nuvarende standard cylle (Intet lavet) gar
mellem 90 og 110 efter speedo. men standard 12mm kaburator.

Vh.

Kim J.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 01-05-02 11:29

"Kim J." <basse12@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> kan jeg gore mere?
>
> Plan:
>
> Plane topstykket : Standard 11.5:1 planes 1 mm.

DU kan sagtens plane mere end 1mm. men det er bare ikke ret meget mere du
får uden at lave andet.

Du "porter den" dvs. du hæver skylle og udstødnings højden, de giver meget
mere end at ligge og file og fræse i størrelsen på dem.

Få drejet af toppen at Cylinderen, her er det op til dig selv hvor meget
topeffekt og bund træk du vil henholds, Have og Miste, for tager de 1mm,
giver det lidt mere top og lidt mindre bundtræk, men tager du 3mm får du
meget top og mister en del bundtræk, ligessom havde du en "evo" culinder på,
man kan ikke få det hele, derefter laver du en Alu. mellem plade (uvis det
er mere end 1mm, så bruger du bare en tykkere pakning) på det samme mm som
du har fået taget af cylindern i toppen, og mentere det hele igen, det
virker.

Og når du samler den tager du et stykke TIN loddetråd, og bukker et L som du
stikker ned igennem tændrørshulet og sådan at stemplet rammer det og drejer
motoren rundt så den banker det fladt mod topstykket, det skal så være
mellem 0,55 -0,7 mm for at du har det rigtige "SQUISH" altså
kompresionsforhold, det regulere du så med pakninger/pladen´s tykkelse.

> Skyllekanaler udvides. Men hvilken og hvor?
> Jeg kan huske noget med darligt bundtrak pa min maxi hvis man tog for
meget
> af udstodningskanalen.

Du vil ikke mærke nogen negativ virkning hvis du kun udvidder dem og ikke
hæver portene og uanset hvilke få du mindre bundtræk, som også beskrevet
ovenfor.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 01-05-02 11:32

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message

> derefter laver du en Alu. mellem plade (uvis det
er mere end 1mm, så bruger du bare en tykkere pakning) på det samme mm som
du har fået taget af cylindern i toppen

Der mangler lige et IKKE,

derefter laver du en Alu. mellem plade (uvis det
IKKE er mere end 1mm, så bruger du bare en tykkere pakning) på det samme mm

Fra : Kim J.

Dato : 01-05-02 13:45

oki mange tak.
Jeg har nået at gå i gang med.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 01-05-02 14:11

> oki mange tak.
> Jeg har nået at gå i gang med.
>
> Vh.
>
> Kim J.
> "Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message

> mm

God Fornøjelse, jeg vil forslå at du tager af så du har omkring 21-22mm til
toppen af cylindren fra udstødningsporten.
Det passer nogenlunde på en Maskine der bør have et lidt bredt arb.område,
ca. 12,500 omd. giver max ydelse, men du kan gå helt ned til 18-19mm, så
skal den have et omdrejnings område på ca. 14000 ved max. ydelse

BG.