Horst Schaffranek
Fra : Niels

Dato : 01-05-02 07:43

Er der nogen her der indgående kender noget til Horst Schaffranek?

Hans hjemmeside er www.1kor12-12.org

Niels

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 01-05-02 11:11

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der indgående kender noget til Horst Schaffranek?
>
> Hans hjemmeside er www.1kor12-12.org

1 Kor 12 v12 For ligesom legemet er en enhed, selv om det har mange lemmer,
og alle legemets lemmer, så mange som de er, dog danner ét legeme, sådan er
det også med Kristus.

ÅÅh Ja da? Det er da i verset klart nævnt, vi er alle lemmer på Kristi
legeme, selv om vi er mange menigheder med mange forskellige handlinger og
gøremål en hånd vil det ene og den anden hånd det andet og føderne vil gå
hver sin vej; men så har vi dog alle modtaget Helligåndens dåb, nogle i
barnedåbgave andre modtager Helligånden som voksen selv om de fik
Helligånden i folkekirkens dåbsgave?, nogle menigheder er det naturligt at
du modtager Helligånden ved håndspålæggelse og nogle som Jeg fik Helligånden
fordi de har forviret dem ind til et møde hvor de ikke ønskede at komme, så
er vi ikke dåbt i Helligånden til forviringens legeme, men kristi legeme.
Haleluja; hvor har vi fældeskirkelige styr på Jesu kristi legeme til vores
velbehag og fældes frelse!

Og Helligånden vi alle har fået fra Gud underviser os i det samme Guds Ord,
så ingen fare vildt 1 Joh 2v27 Men i jer bliver den salve, I har fået fra
ham, og I har ikke brug for, at nogen skal lære jer noget; men da hans salve
lærer jer alt ­ og det er sandt og uden løgn ­ skal I også blive i ham,
sådan som den har lært jer.

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Niels

Dato : 01-05-02 16:13

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> det også med Kristus.

> ÅÅh Ja da? Det er da i verset klart nævnt, vi er alle lemmer på Kristi

Lidt underligt Erik, da jeg havde skimmet de 2 første danske pdf-filer fra
hjemmesiden, var jeg næsten klar over at du kendte noget til dem..

Nå, til alle andre.. kik selv på sagerne og dan jeres egen mening.

Niels