"Rigtig" familiebil
Fra : Dan Schmidt

Dato : 01-05-02 00:15

Hejsa !

Jeg bliver ca d.2-7 den heldige vinder af barn nr 4.
Det bringer familien op på 2 voksne, børn på hhv. 9 år, 6 år, 12mdr og
nyfødt,
med et hav af barnestole+bagage (barnevogn,klapvogn,lift osv.) til følge.

Er der nogen her, for hvem det er lykkedes at transportere noget lign. i
mindre end en turistbus ?

I givet fald er jeg overmåde interesseret i hvilken type bil der blev
anvendt.
Mvh. "Snart far til flere end man kan kaste ind i en Citroen BX"

Fra : Brian Jensen

Dato : 01-05-02 08:28

On Wed, 1 May 2002 01:14:39 +0200, "Dan Schmidt" <dan@agu.dk> wrote:

>Er der nogen her, for hvem det er lykkedes at transportere noget lign. i
>mindre end en turistbus ?

Du skal nok kigge efter en bil af den type der benævnes med MPV (ikke
sikker på kombinationen!) som flere bilmærker har på programmet.
Den type biler har ofte 6 siddepladser, og stadig et bagage rum.

Ellers skal du nok kigge efter minibus svarende til de go'e gamle VW
folkevognrugbrød.
Der er flere bilmærker at vælge imellem, og den kan svjv registreres
på gule plader som privat minibus.

Det er muligt at du kan få mere uddybende oplysninger i dk.fritid.bil
--
Mvh Brian Jensen

Fra : Käthe Mogensen

Dato : 01-05-02 21:09

"Brian Jensen" <brian.nospam@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på gule plader som privat minibus.
>
> Det er muligt at du kan få mere uddybende oplysninger i dk.fritid.bil

Hejsa.

Du kan evt. kigge på en Ford Galaxy. Sådan en har jeg. Der er en 7 personers
MPV, og den kræver ikke stort kørekort. Utrolig lækker, men den koster
altså.......
Ellers har Folkevogn en Sharan som er magen til min, men den er bare en
anelse dyre end Ford. Det er for så vidt også gældende med ekstraudstyr og
rep. af bilen. Så hvis det skulle blive aktuelt, vil jeg anbefale dig at
købe Ford.(prismæssigt.)
Seat har også lige lavet en, men jeg er i tvivl om den har plads til mere
end 5. Men her har du lidt bilmærker at gå efter, og evt. lidt at kigge
på???

Hilsen Käthe.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-05-02 21:53

"Käthe Mogensen" <abak@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Men her har du lidt bilmærker at gå efter, og evt. lidt at kigge
> på???
>
> Hilsen Käthe.

Honda Stream - eller en brugt Honda Shuttle er også værd at overveje !

mvh
Bendt

Fra : -=temka=-

Dato : 04-05-02 07:08

Det kan anbefalde en Hyndai Trajet Van MPV... det er supergode bil med bred
mulighed

Fra : Stine

Dato : 02-05-02 20:30

"Dan Schmidt" <dan@agu.dk> skrev i en meddelelse

> I givet fald er jeg overmåde interesseret i hvilken type bil der blev
> anvendt.

Den nye Peugeot 207 SW (tror jeg) - har som standard plads til 5, men man
kan erhverve 2 ekstra sæder til ca. 2500/stk, som sættes i tredje række.

Bilen fås fra godt 200K, hvilket vist er noget af det billigste for den
slags

Den er anmeldt i det sidst nummer af FDM

/Stine

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-05-02 22:56

Stine wrote:
> [...]
>
> Den nye Peugeot 207 SW (tror jeg) - har som standard plads til 5, men
> man kan erhverve 2 ekstra sæder til ca. 2500/stk, som sættes i tredje

307SW - og mindste model (1.6 med cirka 100Hk) koster de nævnte 200k
Svjh kan man *ikke* montere de ekstra 2 stole i den billige udgave...
(Der mangler svjv nogle beslag...)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Stine

Dato : 03-05-02 21:50

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> 307SW

Ja, naturligvis :)

- og mindste model (1.6 med cirka 100Hk) koster de nævnte 200k
> Svjh kan man *ikke* montere de ekstra 2 stole i den billige udgave...
> (Der mangler svjv nogle beslag...)

Du har ret. Den med plads til 7 sæder koster 242.000 det er så til gengæld
en 2.0 (136HK) - Tjekkede lige artiklen igen...Men stadig billigt synes jeg.

/Stine

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-05-02 22:17

Stine wrote:
> [...]
> Du har ret. Den med plads til 7 sæder koster 242.000 det er så til
> gengæld en 2.0 (136HK) - Tjekkede lige artiklen igen...Men stadig

Ja jeg er enig - det er svært at se hvilke biler der kan konkurrere (det
er da vist forkert stavet ?!?) med den pris
Jeg er faktisk lidt lun på den billige til ca. 200k

FUT: dk.fritid.bil