Styring af serielporten
Fra : Morten Tychsen

Dato : 30-04-02 21:35

Jeg har et lille problem:
Skal styre noget elektronik vha. TxD i serielporten, men jeg kan ikke
få den til kun at give en puls ud. Hvis jeg sender "0" giver den to
pulser, måske er det en stopbit el.lign. til sidst.
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Hilsen
Morten tychsen

Fra : Mads Andreasen

Dato : 01-05-02 10:14

Hejsa

Det kunne meget vel være stop bitten du ser. Seriel porten er ikke det
bedste du kan vælge til at sende specifikke pulser med. Det nemmeste er nok
at bruge parallel porten, hvis du har mulighed for det.

-Mads

Fra : Morten Tychsen

Dato : 01-05-02 14:50

Tak for svaret, men en af ideerne med projektet var netop at bruge
srielporten. Og da vi kal aflevere eksamensprojektet på mandag er det
lidt ent atskifte port. Ellers tak for svaret.

------
Morten