Skat og Moms
Fra : Fondri

Dato : 30-04-02 20:24

Hej
Jeg har lige startet et et enkeltmandsfirma, som bierhverv jeg er altså
stadig lønmodtager, og har ikke haft tid til at sætte mig ind i
skattereglerne. Jeg har af mangel på viden fået lavet to konti en hvor
kunderne sætter kronerne ind og en hvor jeg selv sætter told og skat ind
således at jeg ikke får en slem regning fra told og skat. Men hvad er
regnestykket ? hvis en kunde sætter 200 kr ind på min konto hvad er der så
til mig selv. ?.Jeg skal vel trække momsen og skatten fra, men hvad med SP
og arbejdsmarkedsbidrag, skal jeg også betale det ?
Sorry hvis det er for dumt et spørgsmål
Mvh. Den uvidende.

Fra : Per H

Dato : 01-05-02 05:00

On Tue, 30 Apr 2002 21:24:21 +0200, "Fondri" <fondri@pc.dk> skrev:

Jeg har en konto KUN til skat og moms.

Når jeg får betaling for en fakture sættes momsen ind,
og derefter trækker jeg 40 % af resten som jeg kalder skat, som også
sættes ind, så er der ihvertfald nok, og når året er omme er der ca
20.000 kr til overs på den konto.

Men jeg vil hellere sætte for meget ind end for lidt.

når du så får girokort til skat og moms, tager du bare pengene fra den
konto.

Du skal nok få girokort tilsendt, Medmimndre du har tilmeldt dig
onlinebetaling af moms.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Fondri

Dato : 01-05-02 09:51

Hej Per

Jeg bruger din opskrift og tak for hjælpen.

Mvh Rene

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-05-02 19:00

Per H wrote:

> Men jeg vil hellere sætte for meget ind end for lidt.
>
> når du så får girokort til skat og moms, tager du bare pengene fra den
> konto.

Fin, -fysisk synlig bogføring
Bliv ved med det, hvis du / I overhovedet er i tvivl.

Men med forskellen på indlånsrente og udlånsrente håber jeg ikke
at du har gæld,
ellers må jeg kraftigt anbefale en nettorente ved dit pengeinstitut.

Eller evt. en rådgivning ved en økonomikonsulent eller revisor.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Per H

Dato : 02-05-02 19:39

Fra : Per H

Dato : 02-05-02 19:40

On Thu, 02 May 2002 19:59:31 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@post1.tele.dk> skrev:

Hvad mener du sådan mere i almindelighed.

og ja jeg har da revisor