Queryanalyzer??
Fra : Danny

Dato : 05-02-01 21:06

Hej!

Er der nogen der kender et MS produkt, som man kan bygge SQL-forespørgsler
med? (Så vidt jeg har hørt, følger det med officepakken).

D.

Fra : Simon Pape

Dato : 05-02-01 21:22

Danny wrote:
> Er der nogen der kender et MS produkt, som man kan bygge > SQL-forespørgsler
> med? (Så vidt jeg har hørt, følger det med officepakken).

Brug f.eks. MS Access. Det er i Office Pro.

--
Simon Pape

Nattergalevej 7, 3. sal      Mail: sp@pf.dk
2400 København NV      Tlf.: 3834 3380
ICQ : 33084482         Mob.: 2684 4338

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-02-01 21:22

"Danny" <saytos@post.cybercity.dk> wrote
> Er der nogen der kender et MS produkt, som man kan bygge SQL-forespørgsler
> med? (Så vidt jeg har hørt, følger det med officepakken).

Access kan, og derudover kan Visual Foxpro svjh også

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Søren Larsen

Dato : 05-02-01 22:34

"Danny" <saytos@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen der kender et MS produkt, som man kan bygge SQL-forespørgsler
> med? (Så vidt jeg har hørt, følger det med officepakken).

Svaret er: Microsoft Query, en del af Office97.

Hilsen Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-02-01 13:01

"Danny" <saytos@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Er der nogen der kender et MS produkt, som man kan bygge SQL-forespørgsler
> med? (Så vidt jeg har hørt, følger det med officepakken).

Sammen med Access følger der en "queryAnalyzer", der automatisk" kan
"normalisere" din database
Apostrofferne antyder er der stadig er langt til noget brugbart
Men værktøjet kan bruges hvis man tænker sig om og arbejder manuelt
Jeg har brugt det med success i forb med analysering af fx data fra
spørgeskemaer

mvh/Peter Lykkegaard