ang. frakendelse af kørekort til bil på en~
Fra : SpAwN

Dato : 30-04-02 19:02

er det muligt at få frakendt sit kørekort til bil, hvis man kører for stærkt
på en 30 knallert....Jeg har en sonic som kører 125 km/t, men jeg har ikke
råd til at købe en ny 45 knallert....derfor kører jeg stadig rundt på min
gamle.....

hvad kan de gøre???

Fra : Michael Jensen

Dato : 30-04-02 19:07

> [...]
> råd til at købe en ny 45 knallert....derfor kører jeg stadig rundt på min

Hvis du kører på en ikke-registreringspligtig knallert 30 kan du ikke
fradømmes dit kørekort! Det kan du kun hvis du på en registreringspligtig
knallert 45 overskrider den samme procentgrænse som er fastsat for biler.
Omkring 80% over det tilladte mener jeg den ligger op.

Fra : Mythos

Dato : 30-04-02 20:00

"Michael Jensen" <michael@demokratisk[FJERNDETTE]ungdom.dk> skrev i en
meddelelse news:aammgi$2qj1$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> knallert 45 overskrider den samme procentgrænse som er fastsat for biler.
> Omkring 80% over det tilladte mener jeg den ligger op.

Den der er jeg lidt usikker på, så hæng mig ikke hvis jeg tager fejl.
Jeg ved at det kan lade sig gøre at miste sit kørekort hvis man er stang
vissen (fuld) og er til fare for den øvrige trafik, hvis man er på cykel, så
hvorfor ikke kunne miste pappet når man drøner med mere end 130 hvor man
vitterlig er til fare for andre. Godt nok er den tunet vildt, men bremserne
er med garanti ikke fulgt med, selv om det nok ikke ville hjælpe på sagen.

Kim Larsen

Fra : Michael Jensen

Dato : 30-04-02 20:29

> [...]

bremserne
> er med garanti ikke fulgt med, selv om det nok ikke ville hjælpe på sagen.

Jeg har snakket med Københavns Politi, station 2 om det med at køre fuld på
cykel, og fik at vide det ikke kunne få konsekvenser i form af fradømmelse
af kørekort o.lign,

Fra : Mythos

Dato : 30-04-02 21:47

"Michael Jensen" <michael@demokratisk[FJERNDETTE]ungdom.dk> skrev i en
meddelelse news:aamr8q$lb$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg har snakket med Københavns Politi, station 2 om det med at køre fuld

> cykel, og fik at vide det ikke kunne få konsekvenser i form af

Hmmm, underligt, for jeg kender en der har mistet sit pap på den måde.

Kim Larsen

Fra : Claus MC

Dato : 30-04-02 21:04

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at det kan lade sig gøre at miste sit kørekort hvis man er stang
> vissen (fuld) og er til fare for den øvrige trafik, hvis man er på cykel,

Nej.

/Claus

Fra : J

Dato : 01-05-02 02:23

"Claus MC" skrev :

> så
>
> Nej.

Jo. Spirituskørsel kan give frakendelse af kørekort, uanset køretøjet.

Derimod ikke hastighedsoverskridelser på ikke-registreringspligtigt køretøj.

Mvh. J

Fra : Bendt Grunge

Dato : 01-05-02 10:08

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
> "Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> så
>
> Nej.
>
> /Claus

Claus Har ret, det kan man ikke miste sit kort på, dog har jeg læst i
regelsættet at man dog kan få det fra betinget frakendt hvis man mange
gentagende gange køre til ulempe i trafikken på cykel, men ellers ikke.

BG.

Fra : PHK

Dato : 01-05-02 12:44

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> så
>
> Nej.

Du mener, at selv om man bliver antruffet regelmæssigt med en kæp i øret på
cykel, så kan man ikke få frataget sit førerbevis?

--
_
|_|

Fra : Bendt Grunge

Dato : 01-05-02 14:04

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:aaokdi$8d2$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Du mener, at selv om man bliver antruffet regelmæssigt med en kæp i øret

> cykel, så kan man ikke få frataget sit førerbevis?

Det skal være mere end reglmæssigt, dvs. stort set dagligt og desuden til
fare for trafikken, det er ikke nok at man bare har lidt promille "kørsel"
efter hvad jeg læste i den dom som var lagt til grund for den kendelse og
retnings linje som skulle kunne dømme en fratagelse af føreretten i bil Osv.
man skulle være ude af stand til at føre cyklen på betryggende vis.

Jeg faldt over den afsigelse og retningslinje i Færdenlsstyrelsens arkiv på
nettet.

BG.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 02-05-02 16:28

> [...]

> knallert 45 overskrider den samme procentgrænse som er fastsat for biler.
> Omkring 80% over det tilladte mener jeg den ligger op.

Det er 70% over.

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : "H;P

Dato : 01-05-02 08:46

Hejsa´

Grov uagtsomhed, eller gentagende "tilfangetagelser" af de venlige betjente
på 30km/t kan medføre at planen om kørekort bliver rykket et år eller 2,
eller en betinget frakendelse kan det oxo gi´.
Lokalt _tolipi_ har givet denne info. Det er optil de enkelte betjente at
vurdere hvormeget man skal dunkes i hovedet ;).

<Kan dog ikke se hvorfor dette skulle være vigtigt, bare kør nogenlunde
ordenligt inde i byen, så de sq ligeglade>

Hilsen
--
H;P<Falken>
Http://falken.vikingdk.net

Fra : Elbarto

Dato : 03-05-02 21:50

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <Kan dog ikke se hvorfor dette skulle være vigtigt, bare kør nogenlunde
> ordenligt inde i byen, så de sq ligeglade>

NEMLIG derfor har jeg kunne køre i 10år før de fik mig

Fra : Elbarto

Dato : 03-05-02 21:48

hvis de gentagene gangetager dig så kan de ..
meeen så midster du sku nok Sconicen føst :)