Er ufo'er okkulte ?
Fra : Live4Him

Dato : 30-04-02 14:39

Jeg læste lige en artikel der advarer kristne med at beskæftige sig med
ufo'er. Årsagen er, som det hedder, at ufoer er dæmoner der iklæder sig
skikkelse som rumskibe. Jeg hørte det samme forleden fra Hoffman som i TV
sammenlignede vor dages ufo'er med datidens alfer. Det er begge dæmoners
bedrag men i forskellig skikkelse som passer til tiden og da vor tid er
teknologisk iklæder dæmonerne sig i skikkelse af rumskibe fra fjerne
verdener.

Er det harmløst at beskæftige sig med ufo'er eller er det ligesom tarotkort
og oujii-bræt en åben dør for dæmoner og okulte bindinger ?

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-04-02 15:28

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
tarotkort
> og oujii-bræt en åben dør for dæmoner og okulte bindinger ?

Jeg skal ikke sige at jeg ved noget, men jeg har hørt det samme som du
skriver

Ole

Fra : Corax

Dato : 30-04-02 17:00

> [...]
tarotkort
> og oujii-bræt en åben dør for dæmoner og okulte bindinger ?

Prøv at læse Mikael Rothsteins bog "UFO'er og rumvæsner - myten om de
flyvende tallerkener". Her argumenteres der dels for at UFO-myterne kan ses
som en fortsættelse af folkesagnenes sagn om alfer, og dels at UFO historier
bygger på mange af de samme temaer, som også kristne benytter sig af. Ideen
om UFO'er er altså vokset ud af de ideer, der ligger i vores vestlige
kultur. Desuden vises det hvordan historierne om UFOer i høj grad er opstået
som vandrehistorier, misforståelser og løgne hvor folk er blevet inspireret
af bl.a. film, tv og SF litteratur.

Jeg ved godt, at kristne gerne vil føre alt tilbage til noget åndeligt, men
det kan vel tænkes, også for kristne, at folk nogen gange finder på
historier for at få opmærksomhed, eller at de misfortolker almindelige
fænomener som noget overnaturligt eller overjordisk - eller tager jeg fejl?

Ellers skulle I jo også rande rundt og fjerne alle de "hedenske
dæmon-nisser", som er alle vegne hver jul, og som vel også burde være en
overnaturlig udfordring, og et tegn på "satans virke iblandt os" ud fra
samme tanke, som UFOerne skulle være det.

- Corax

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-04-02 17:36

> [...]
tarotkort
> og oujii-bræt en åben dør for dæmoner og okulte bindinger ?

Det er en interessant teori, du her bringer frem.
Den må jeg lige tænke lidt over.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-04-02 18:41

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tarotkort
> og oujii-bræt en åben dør for dæmoner og okulte bindinger ?

Tarotkort og oujii-bræt er spiritisme.

UFOer er UFOer fordi man ikke ved hvad det er. Var UFOer fartøjer for
dæmoner var de ikke længere UFOer, men dæmonfartøjer.

Hviste man at UFOer var dæmonfartøjer, hvor er så dæmonernes overnaturlige
kraft, når de skal bevæge sig gennem tid og rum, er kraften blever til en
mekanisk fungtion udført af en maskine??

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-04-02 19:26

> [...]
tarotkort
> og oujii-bræt en åben dør for dæmoner og okulte bindinger ?

Der er to opfattelser: Den ene er den strenge kristne holdning om at al den
slags er en del af en nyhedensk kultbevægelse, idet der ikke jvf. Genesis
findes belæg for tro på liv andre steder i Universet.

Og så er der den anden i forskellige hybrider mellem Science Fiction og
Bibellæsning, hvor folk læser UFOer ind i Bibelen (f.eks. Sinajåbenbaringen,
Elias' og Enoks Himmelfart, Profeternes Åbenbaringer, Englenes bebudelse af
Jesu Fødsel og desuden Genopstandelsen og Himmelfarten).
Således sættes der lighedstegn mellem engle og aliens...Og rent historisk er
det tydeligvis det samme, der går igen i Middelalderens Englesyn (á la Jean
d'Arc) og Nærkontakter af tredje grad...Nemlig ideen om noget "udefra"
kommende som kontakter een.

Men man skal nok være temmelig paranoid (ligesom anti-Harry
Potter-bevægelsen), hvis man decideret mener at UFOer er "djævelens værk"...

Anders Peter Johnsen

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 01-05-02 12:24

--
Fjerne REMOVE ved svar
"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
TV

> tarotkort

Man kan også se sagen fra en anden side.Nemlig den lære som UFOèrne
"lære/underviser" menneskerne i. Læren går bla ud på at vi skal være gode
ved hinanden og holde op med at slå hinanden da det kan få dårlige
vibrationer for dem i rummet hvis vi begynder at bruge løs af atomvåben ect.
Alt sammen meget rigtigt selvføldig. Særlig angående Kristus. Ham kender de
sandelig også. Han var en af deres egne men nu kommer de i rumskibe.

Som Eril så ganske rigtig skriver er der folk som læser Bibelen ud fra at
det hele drejer sig om UFOèr. Ufologerne siger jamen hvad var det der skete
da Jesus for til himmels. Jamen det var en raketstart ect.

Der er skrevet flere bøger fra kristne side og de fleste advare imod at
beskæftige sig med emnet. Der er jo bla en der hedder: "med ført hånd". Det
viser sig til sidst at hun har djævlen at gøre. Det er utrolig vigtigt ikke
at beskæftige sig med den "onde" af nysgerrighed.

Meget af det kommer fra forestillings verden. Et gennemgående træk i UFO
historierne er at de er landet og gået ud i deres "dykkerdragter" og har
taget jordprøver af denne jord. Det har de nu gjort i 40 år, så er det svært
at tro at det er de super hjerne vi regner dem for. De virker jo nærmest som
sinker. Men der har man jo igen fantasiens kendemærke. For det har vi jo set
Armstrong og Aldrin gøre da de landed på månen så må folk der kommer til
vores planet jo gøre det samme.

Det er tankevækkende at man i "gamle" dage var bange for at gå ud om aften
for så kunne man se Elverhøj stå på flammende pæle og så kunne man blive
trukker ind i Elverhøj. Der var de underskønne elverpiger som elverskød en
og når man kom ud igen var man blevet ramt af noget og i løbet af kort tid
visnede man bort.

Idag er det ikke Elverhøj som står på flammende pæle. Idag er det et rumskib
som står på et lurende understel. Det er ikke de underskønne elverpiger men
de underskønne rumpiger og idag visner man ikke bort. Idag hedder det sig at
man er blevet ramt af en radioaktiv stråling og man kort tid efter dør.

Set ud fra det lys er UFO vores tids moderne "Elverhøj". Man kan ogse se på
mange af de ting som påståes at skulle ske om bord på disse rumskibe. Det
handler tit om undersøgesler som så til sidst kamrer over i noget sexuelt
orienteret.

Så med hensyn til dit spørgsmål om det er okkult? Da vil jeg personligt
svare ja.

Dennis

Fra : vagn torup

Dato : 01-05-02 19:39

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aam6rt$6n7$1@sunsite.dk...
> [...]
tarotkort
> og oujii-bræt en åben dør for dæmoner og okulte bindinger ?

Teorier om UFO'er behøver ikke at være ubibelsk, jeg kan ikke finde noget i
min, der taler for eller imod liv andre steder. En del vil gerne læse UFO'er
ind i biblen, hvilket næppe er helt i overensstemmelse med traditionel
opfattelse af biblen, men mest ligner underholdende, men fortænkte teorier
om himmelfart og Gud/engle.
Andre igen (Adamski skolerne) lader rumrejsene overbringe en livsfilosofi/et
nyt evangelium der mest hører hjemme under new ages bevægelserne.
I de senere år er det blevet meget populært at blive bortført og brugt som
forsøgsobjekter og sex misbrugt. Filmindustrien har formentlig sin del af
ansvaret for at det er aliens der får skylden, tidligere var det den
bukkefodede og spøgelser. Freudianerne der selv er meget sexfikserede, har
sikkert et par interesante teorier om frustrede medmennesker.

Findes UFO'er? - Tja! Findes Gud? Det er et spørgsmål om tro.
Vagn