Stempel
Fra : Kim

Dato : 30-04-02 13:57

Måske ikke den HELT rigtige NG, men jeg prøver:

Min motorsav, en Husquarna 50cc, har revet stemplet.

Prisen for et nyt fra Husquarna er 1070kr !!!! For éet !!!.
Et puch-stempel koster vist en hund.....

Kan man opdrive "uoriginale" stampler nogen steder, hvis
man har målene ? (44,8mm dia, 37,2 højt).

Mvh, Kim Spur
kimspur@image.dk

Fra : RpR

Dato : 30-04-02 15:30

> [...]
> Et puch-stempel koster vist en hund.....
>
> Kan man opdrive "uoriginale" stampler nogen steder, hvis
> man har målene ? (44,8mm dia, 37,2 højt).

Det er nu en 60cc du har =)
Ihvertfald hvis man regner efter.

Du kan måske prøve rundt omkring ved diverse MC shops / mekanikere og være
heldig at finde noget der passer, men kender ikke lige noget tunsæt med
stempler på 44,8mm.
Sikker på at cylinderen ikke har taget skade?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : J

Dato : 30-04-02 16:32

"RpR" skrev :

> Det er nu en 60cc du har =)
> Ihvertfald hvis man regner efter.

Hvordan er du nået frem til det, uden at kende slaglængden?

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 30-04-02 18:58

"J" <send@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er du nået frem til det, uden at kende slaglængden?

Ja det gad jeg også godt vide.. Den har vel meget kort slaglængde?

/Thomas

Fra : Kim

Dato : 30-04-02 20:38

Ja, meget kort...
og Cylinder & Topstykke er ét stykke.

Mvh, Kim

Fra : RpR

Dato : 02-05-02 05:43

> Ja, meget kort...
> og Cylinder & Topstykke er ét stykke.

Bare mig der i en stund ikke helt tænkte mig om, brugte af en eller anden
grund stempellængden som slaglængde, DAH!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Henning Lund

Dato : 30-04-02 15:44

Kim wrote:

> Kan man opdrive "uoriginale" stampler nogen steder, hvis
> man har målene ? (44,8mm dia, 37,2 højt).

Jeg tror ikke du skal regne med det,da jeg drev et værksted ledte jeg mange
gange efter uorginale stempler til save, men opgav.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Mark