Kalde bestemt underside i Frames ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-02-01 10:19

Nogen gange kan jeg have lyst til at lave link til en bestemt
underside i et hjemmesidekompleks der er lavet med frames. Det går da
også ofte godt ved at "afsløre" den eksakte adresse på undersiden og
kalde den direkte fra et link.

Nu har jeg nogle gange oplevet at undersiden åbenbart er blevet kodet
således at den ikke vil "stå alene" udenfor den frame hvor den hører
hjemme, og man får derfor en fejlmelding i stedet.

Findes der en måde at kalde en hjemmeside frem med en speciel
underside som startside i stedet for at man får den af webmasteren
tiltænkte startside?

Jeg kunne tænke mig at det kunne være noget i retning af:

http://www.framewebside.dk/?underside.html&TARGET="rammen"

Claus

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 05-02-01 11:17

Claus E Beyer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Findes der en måde at kalde en hjemmeside frem med en speciel
> underside som startside i stedet for at man får den af webmasteren
> tiltænkte startside?

Hvis webmasteren på det pågældende site har lavet denne funktionalitet -
ellers nej.

Du kan betragte et eksempel ved at klikke på dette link:
http://www.amnesty.dk/sider/medlem/medlem.htm

(og det er lavet med javascript, så man kan aflure tricket)

Mvh
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-01 12:23

Mon, 05 Feb 2001 09:18:51 GMT, skrev "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com>:

>Findes der en måde at kalde en hjemmeside frem med en speciel
>underside som startside i stedet for at man får den af webmasteren
>tiltænkte startside?

Nej, det er da ejeren af hjemmeside, der bestemmer, hvordan siden skal
ses og ikke et eller andet tilfældigt link på en fremmed hjemmeside.

Det er også bl.a. for at folk ikke skal lade fremmede hjemmesider åbne
i sit eget frameset, så det ser ud, som om det er del af denne
hjemmeside.

med venlig hilsen
Knud
--