Alternativ til Exchange
Fra : John Smith

Dato : 30-04-02 08:23

Findes der et godt Unix alternativ til Exchange? Det er OK, at det koster
penge men det skal blot have stort set de samme funktioner som Exchange
(antivirus, delte kalender/mapper, osv.)

Mvh.
John.

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-04-02 09:57

"John Smith" <nowhere@microsoft.com> wrote:

>Findes der et godt Unix alternativ til Exchange?

Der var på et tidspunkt noget ved navn HP Openmail, som var
gratis op til 50 brugere. Det skulle efter sigende kunne simulere
en Exchange-server, men jeg har aldrig prøvet det.

HP stoppede udviklingen af det for et år eller to siden, men jeg
mener at have set et eller andet sted, at et andet firma har
overtaget rettighederne og viderefører det.

--
Allan

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-04-02 10:52

http://www.openmail.com/cyc/om/00/

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-02 09:19

Den Tue, 30 Apr 2002 09:22:53 +0200 skrev John Smith:
>Findes der et godt Unix alternativ til Exchange? Det er OK, at det koster
>penge men det skal blot have stort set de samme funktioner som Exchange
>(antivirus, delte kalender/mapper, osv.)

Siden hvornår har exchange antivirus? Vi kører på arbejdet med en 3rd
party SMTP-frontend, som ikke laver andet end at stå og scanne mails,
og sende dem videre til Exchange.

Skal det virke med Unix-klienter, eller er det bare en måde at slippe
for at betale for Exchange du leder efter?

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 30-04-02 09:58

Kent Friis wrote:

> Siden hvornår har exchange antivirus? Vi kører på arbejdet med en 3rd
> party SMTP-frontend, som ikke laver andet end at stå og scanne mails,
> og sende dem videre til Exchange.

Jeg sidder med et par CDer med Symantec AntiVirus for Gateways for
Solaris og Symantec Web Security. Egentligt vil jeg meget hellere koere
sendmail + milter + command line virus scan - AntiVirus for Gateways
virker som noget af en blackbox, og det er lidt noget rod med en ekstra
smtp-server foran vores nuvaerende smtp-gateways. Derudover er der vist
stadig problemer med relaying paa Symantec smtp-delen, saa vidt jeg
forstaar.

Hvad for et setup har I, Kent?

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-02 10:39

Den Tue, 30 Apr 2002 08:57:59 +0000 (UTC) skrev Ole Michaelsen:

> [...]
>smtp-server foran vores nuvaerende smtp-gateways. Derudover er der vist
>stadig problemer med relaying paa Symantec smtp-delen, saa vidt jeg

$ telnet smtp smtp
Trying 195.54.71.210...
Connected to smtp.fleggaard.dk.
Escape character is '^]'.
220 smtp1 WebShield SMTP V4.5 MR1a Network Associates, Inc. Ready at Tue
Apr 30 11:34:29 2002

Det er også en SMTP der scanner og videresender til exchange's egen
SMTP. IMHO kører det ikke særlig godt. Jeg har i hvert fald ændret SMTP-
server til at pege på en anden mailserver, som så får lov at
videresende til gateway'en - så skal jeg i det mindste ikke vente på
den langsomme virusscan.

Mvh
Kent
--
What was your username?
<Clicketyclick> - B.O.F.H.

Fra : Thomas More

Dato : 30-04-02 09:23

Hvis det er klient du mangler, så se på www.ximian.com

"Ximian ConnectorT for Microsoft ExchangeT
Use Ximian EvolutionT as a Client for Microsoft Exchange 2000"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-04-02 10:47

John Smith skrev:

> Findes der et godt Unix alternativ til Exchange?

SuSE Linux eMail Server
(http://suse.com/us/products/suse_business/email_server/).

Ximian har også noget kommercielt Exchange-efterlignings-noget, men det
ved jeg ikke så meget om.

--
Jonas Koch Bentzen

Fasdab - nu med ODBC!
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-04-02 10:53

John Smith wrote:

> Findes der et godt Unix alternativ til Exchange? Det er OK, at det koster
> penge men det skal blot have stort set de samme funktioner som Exchange
> (antivirus, delte kalender/mapper, osv.)

http://twig.screwdriver.net/

http://www.squirrelmail.org/

Se evt. også

http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Internet/Clients/Mail/Web-Based/

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 30-04-02 16:47

John Smith wrote:

> Findes der et godt Unix alternativ til Exchange? Det er OK, at det koster
> penge men det skal blot have stort set de samme funktioner som Exchange
> (antivirus, delte kalender/mapper, osv.)

Hvis det er ok at det koster penge så er Lotus Domino enmulighed, men
den er dyr
så hvidt jeg ved.
--
-
Poul-Erik Andreasen

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-05-02 00:26

Poul-Erik Andreasen <poulerik@pea.dk> wrote:

>Hvis det er ok at det koster penge så er Lotus Domino enmulighed, men
>den er dyr
>så hvidt jeg ved.

Den har et endnu dårligere rygte end Exchange, så det ville være
skidt.

--
Allan