Hvilken scanner skal jeg købe
Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 29-04-02 19:10

Hej NG
Jeg står overfor og skal købe scanner.
Scanneren skal primært bruges til at scanne dias, altså lysbilleder.

Og så er det, hvilken scanner skal jeg købe ? Jeg vil max ofre 2.000,- kr.

mvh
Annika

Fra : nevermind

Dato : 29-04-02 19:38

On Mon, 29 Apr 2002 20:09:52 +0200, "Annika Leth-Olsen"
<alo@private.dk> wrote:

> [...]
>Scanneren skal primært bruges til at scanne dias, altså lysbilleder.
>
>Og så er det, hvilken scanner skal jeg købe ? Jeg vil max ofre 2.000,- kr.

kig her:
http://sphoto.com/techinfo/

canon nikon(=dyre) og hp er alle sikre valg; mustek kender jeg kun som
alm. scanner.

Fra : j o e y

Dato : 29-04-02 20:22

EPSON, EPSON, EPSON...
Perfection 1650 Photo... Har den selv - sublim kvalli' for pengene - koster
vist ca. 2000,-

- joey

Fra : FeZ

Dato : 29-04-02 20:28

"j o e y" <blackjoey83@IHATESPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> EPSON, EPSON, EPSON...

Der er også en 4. mulighed: Epson!

Rigtig kvalivare ...
--
FeZ

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 29-04-02 21:40

Kan man få en dias scanner til omkring 1300 som også er noget værd?
Mine forældre vil ha scannet alle deres gamle dias's ind

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : j o e y

Dato : 29-04-02 22:54

> Der er også en 4. mulighed: Epson!
>
> Rigtig kvalivare ...

som Fez siger - du kan ikke gå fejl af Epson

Og den føromtalte Perfection 1650 photo kan det hele - flatbed, dias,
negativ... hurtigt, enkelt og rigtig, rigtig godt.

Du kan også få lillebroren (vist nok 1250 photo) kan det samme, bare lavere
dpi og Dmax -

-joey

Fra : [5250] Jens

Dato : 30-04-02 00:14

j o e y wrote:
> [...]

Apropos scannere, jeg har en gammel parallelportscanner, Mustek 600 SEP,
som fungerer ok i både linux og windows, men der er en ting der altid
har irriteret mig - at pc'en hænger, når slæden kører tilbage efter den
har scannet. Det sker under alle OS'er, så det er nok ikke et
driver-problem.
Hvilke scannere får ikke PC'en til at hænge når slæden kører retur?

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-04-02 08:24

"[5250] Jens" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hvilke scannere får ikke PC'en til at hænge når slæden kører retur?

Alle dem der virker - forhåbentlig.
Hvis PC'en hænger tyder det på at der er fejl
i scanneren - eller i det software der er installeret.
--
Peter J

Fra : Esben

Dato : 30-04-02 13:11

"Peter Jensen" <spateldask@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "[5250] Jens" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> Alle dem der virker - forhåbentlig.
> Hvis PC'en hænger tyder det på at der er fejl
> i scanneren - eller i det software der er installeret.

Det ser man da med mange gamle parallelportsscannere. Nyere med USB har jeg
aldrig oplevet det på.

--
Esben

Fra : Deaster

Dato : 30-04-02 08:36

[5250] Jens wrote:

> [...]
> et driver-problem.
> Hvilke scannere får ikke PC'en til at hænge når slæden kører retur?

Vist nok alle dem som ikke bruger paralelporten, min gamle gjorde det også.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : CRH

Dato : 30-04-02 08:42

> Hvilke scannere får ikke PC'en til at hænge når slæden kører retur?
>
> Vist nok alle dem som ikke bruger paralelporten, min gamle gjorde det
også.

> --

Min gjorde det også, men så kom der en ny driver - da blev det O.K. igen

--
Hilsen Carsten

Fra : Peter_Gimm

Dato : 09-05-02 23:01

"[5250] Jens" skrev d. 30-04-02 00:14 dette indlæg :

> [...]
> driver-problem.
> Hvilke scannere får ikke PC'en til at hænge når slæden kører retur?

Det er der vidst ingen af de "nyere" scannere der gør ?! - Kan både være
et driver problem, men kan sikkert også hænge sammen med at det er en
parallelportscanner. - Sørg for at få en USB eller endnu bedre FireWire
scanner, så er det ikke hastigheden der er problemet !

Har selv en Microtek scanner, som jeg er rigtig tilfreds med. Jeg ved
godt at mange Microtek scannere er dyre, men man får også meget for
pengene... Behovene er selvfølgelig forskellige men jeg prioriterer
farveægthed, densitet og indstillingsmuligheder i software højere end
design og "smarte" knapper...

Uanset tror jeg man får meget scanner for pengene hos de fleste
scannerproducenter i dag.

Mvh
Peter

http://www.kandu.dk/