Vedrørende hjemmenetværk
Fra : Øistein wind

Dato : 29-04-02 20:34

Hejsa.
Herhjemme har vi lige fået adsl, og det skal tilsluttest 3 stationære
computere(to med win98se og en med win95) + 1 bærbar(arbejdspc, winnt).
Kablerne er trukket, og skillefilter, modem og switch er sat op. Modemet er
et siemens fra Teledanmark, og det er skillefilteret også, mens Switchen er
en UNex NexSwitch SD050s 5-ports.
Her er så mine spørgsmål:

1. Hvordan kan det være, at det kun er den ene af compterne der er "stabilt"
på nettet hele tiden? De andre er på en gang imellem, men bliver med jævne
mellemrum smidt af, og ingen internet sider kan vises? Kan det have noget at
gøre med at vi selv har lavet kablerne(altså samlet stik og ledning!)?

2. På switchen er der en knap hvorpå man kan skifte mellem Full/Half duplex
og 10/100 Mbit. Hvad skal den stå på i midt tilfælde, og hvad er forskellen
på de to indstinllinger?

Håber der er nogen der har lyst til at give nogle gode råd og oplysninger

Hilsen Øistein

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-02 21:38

"Øistein wind" <oistein.wind@gmx.net> wrote in message
> [...]
at
> gøre med at vi selv har lavet kablerne(altså samlet stik og ledning!)?

Der kan være mange muligheder. Men har i abonnement på 4 stk. IP adresser
til jeres BB? Abonnent. Som jeg går ud fra det er.

Kan computerne pinges, fra den stabile pc?

Fra : Øistein wind

Dato : 30-04-02 16:36

> Der kan være mange muligheder. Men har i abonnement på 4 stk. IP adresser
> til jeres BB? Abonnent. Som jeg går ud fra det er.
>
> Kan computerne pinges, fra den stabile pc?

Ja vi har abbonement på 4 dynamiske ip adresser, og det er en teledanmark
bredbånd 256/128 Kb forbindelse.

Pinges? det ved´jeg vist ikke helt hvad er for noget!

Hilsen Øistein

Fra : Funnyboy

Dato : 30-04-02 19:06

Hej
Træls ting når man nu lige har fået ADSL.
Men du kunne prøve at gå ind i indstillinger for internettet. "Gøres
ved at højreklik på din IE der ligger på skrivebordet. Der vælger du
egenskaber"
Så hopper du over til det fanblad der hedder "forbindelser"
Der klikker du på LAN-indstillinger. Så skal du se om der er sat hak i
at den skal "Automatisk Registrering af instillinger"
Hvis ikke så prøv det. Derefter skulle det gerne virke.

Du kan pinge din computer ved at åbne en kommandopromt og skrive ping
og så IP adressen til computeren.
At pinge en computer er det samme som at banke på en dør for at høre
om der er nogen hjemme......Den vil så komme med at svar hvis der er.
Den vil sende 4 små pakker med data til den IP adresse som du har
tastet ind. Når de så kommer tilbage har den regnet ud hvor lang tid
der er gået.

Håber du finder ud af det.

Funnyboy