Kompilering af LICQ, Debian
Fra : Jeppe Eg

Dato : 29-04-02 16:52

Jeg har downloadet den nyest licq-devel, og prøver at kompilere den. Men
når jeg kører configure-scriptet får jeg:

checking for vector.h... no
configure: error: You need to have the libstdc++ headers installed

Jeg har apt-get'et alle libstdc++ pakker (Også dev), og vector.h ligger
i /usr/include/g++-v3/backward .
Jeg har forsøgt med ./configure -includedir=/usr/include/g++-v3/backward
Men det hjælper ikke... Nogen der har erfaringer med bygning af licq?

/Jeppe Eg

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 29-04-02 16:55

In article <3CCD6C2F.7000902@oek.dk>, Jeppe Eg wrote:
> [...]
> Jeg har forsøgt med ./configure -includedir=/usr/include/g++-v3/backward
> Men det hjælper ikke... Nogen der har erfaringer med bygning af licq?

Ehmm - hvad er der i vejen med bare at hente licq? -
men ellers så check lige når den compiler om den nu også smider en
-I/usr/include/g++-v3/backward med i sin cc.

Daniel.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-04-02 17:08

"Daniel V. Pedersen" <daniel@rtfm.dk> writes:

> Ehmm - hvad er der i vejen med bare at hente licq?

Den duer ikke med den nye protokol. CVS-versionen er dog brugbar, hvis
man er klar til at den til tider er lidt ustabil. Jeg har selv kørt
med den i nogle måneder.

--
Jacob - www.bunk.cc
If in doubt, mumble.

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 29-04-02 17:19

In article <spamdrop+m3lmb6ebe8.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Den duer ikke med den nye protokol.

Ohh, men lige i det her tilfælde mener jeg da at licq-dev bare
er sovsen til den allerede compilede licq, med mindre selvf. at det ikke
er licq-dev fra debian selv ..

Daniel.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-04-02 17:25

> Ohh, men lige i det her tilfælde mener jeg da at licq-dev bare
> er sovsen til den allerede compilede licq, med mindre selvf. at det ikke
> er licq-dev fra debian selv ..

Ohhh, snakker vi om noget Debian-specifikt nu? For det ved jeg ikke
noget om.

Jeg tænkte på hvis man tog den seneste release fra
<http://www.licq.org/> - 1.0.4 - så er den ikke ret meget værd.

--
Jacob - www.bunk.cc
Your supervisor is thinking about you.

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 29-04-02 18:32

In article <spamdrop+m3d6wieakq.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Ohhh, snakker vi om noget Debian-specifikt nu? For det ved jeg ikke
> noget om.

Jeg vil stærkt gå ud fra manden snakker om en debian pakke i det han
skrev 'licq-dev', hvilket debian's pakker hedder (hvis det
er udviklings pakker).

Daniel.

Fra : Jeppe Eg

Dato : 30-04-02 02:10

For evt. interesserede kan jeg sige at jeg skulle hente libstdc++2.10-dev.
Jeg havde libstdc++3-dev, som åbenbart ikke kunne bruges.

/Jeppe Eg

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-04-02 08:00

Jeppe Eg <eg@oek.dk> writes:

> For evt. interesserede kan jeg sige at jeg skulle hente libstdc++2.10-dev.
> Jeg havde libstdc++3-dev, som åbenbart ikke kunne bruges.

Nej, libstdc++3 høre til gcc-3.0 men Debian (i hvert fald på i386)
bruger normalt kun gcc-2.95. C++ ABI'et er desvære ikke standardiseret
endnu, derfor de mange forskellige versioner af libstdc++, med gcc-3.1
skulle det gerne være forbi.

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg